S.V. Honselersdijk wint met dank aan de keeper
maandag 16 april 2012

Keeper Martijn van de Hoek was zaterdag de absolute uitblinker in de wedstrijd tegen Rijnmond Hoogvlietsport. In de eerste helft hield hij door een paar knappe reddingen S.V. Honselersdijk op de been en door de overwinning houden we nog steeds een kleine kans op het kampioenschap. De 3 punten kregen we vandaag niet cadeau. Rijnmond Hoogvliet Sport (RHS) is in een hevige strijd verwikkeld om directe degradatie te ontkomen. Ze hebben alleen De Zwervers en VVK onder zich en hebben de punten dus hard genoeg nodig.

De eerste helft was aan onze kant zeer matig voetbal en slechts een paar kleine mogelijkheden. Het leek alsof de angst om te verliezen groter was dan de wil om te winnen. Het is dat keeper Martijn een hele goede dag had anders hadden we de eerste helft met verlies afgesloten. Al gauw bleek dat het fysiek sterke RHS Honselersdijk op eigen helft wilde terugdringen maar dat ging niet altijd even netjes. De goed leidende scheidsrechter Knuppe trad goed op en gaf de eerste helft aan de tegenstander al 5 (!) gele kaarten. S.V. Honselersdijk kwam helemaal niet in zijn spel. Vooral veel balverlies leidde in het begin tot een aantal aardige kansen voor onze tegenstander. In de 11e minuut was het bijna raak voor RHS maar alleen voor Martijn, faalde de spits. Maar je zag duidelijk de gedrevenheid van onze tegenstander dat er misschien op de Dijk wat te halen viel. Maar je kon toch zien dat RHS niet voor niets onderaan staat, zij lieten dan ook heel wat steekjes vallen. Hier maakte S.V. Honselersdijk ook duidelijk gebruik van. In de 19e minuut kregen we een vrije trap te nemen net buiten de 16 omdat even daarvoor Joost hardhandig onderuit werd gehaald en de eerste gele kaart te voorschijn kwam. De vrije trap van Leon werd door een speler van de doellijn gehaald. Niels moest al gauw het veld verlaten door een enkelblessure en Roel was zijn vervanger. In de 33 minuut kwam S.V. Honselersdijk zowaar op voorsprong. Leon werd weggestuurd en mocht alleen op de keeper van RHS afgaan. Op het laatste moment lag hij de bal breed op Azzedine en deze kon de bal in het lege doel lopen: 0-1. Misschien qua veldverhouding niet helemaal terecht maar daar maalde niemand over. Deze voorsprong leidde er niet toe dat de Dijk beter ging spelen. RHS voerde de druk nog extra op. In de laatste 5 minuten van de eerste helft kreeg RHS 3 mogelijkheden om de gelijkmaker te maken maar tot opluchting van de trouwe dijkse aanhang gingen we toch met een voorsprong rusten.

De tweede helft was nauwelijks een paar minuten oud en de dijk kon weer juichen. Na een fraaie aanval werd Frank in de spits positie aangespeeld. Hij tikte de bal breed richting Azzedine die echter de bal liet gaan naar de vrijstaande Mike. De grensrechter vlagde hierbij voor buitenspel maar de scheidsrechter negeerde dat. Mike mocht alleen op de keeper afgaan en scoorde de 2-0. De grensrechter pikte dit niet en liet zich vervangen door iemand anders van RHS. In de 52e minuut zat Honselersdijk helemaal op rozen. De zoveelste vrije trap van Honselersdijk werd genomen door Frank. Echter zijn schot werd goed gestopt door de keeper van RHS, maar hij had de bal niet klemvast. De toegelopen Joost kon zo makkelijk de 3-0 aantekenen. Een lekkere opsteker zo begin van de tweede helft. Maar van mooi voetbal was geen sprake. Door de vele overtredingen van RHS kwam S.V. Honselersdijk niet aan voetballen toe. Na 10 minuten in de tweede helft moest Rico in een duel met een rug(?)blessure met een brancard het veld verlaten en was Michel zijn vervanger. RHS probeerde het nog wel maar was niet meer bij machte. S.V. Honselersdijk kreeg alle ruimte en had de score een nog mooier aanzien kunnen geven. De pijp bij RHS was helemaal leeg toen een speler van RHS zijn tweede gele kaart kreeg en naar de kleedkamer kon vertrekken. S.V. Honselersdijk had dan nog een kwartier om zich lekker uit te leven. Dat deden ze ook. Er werd meer gespeeld over de zijkanten en gezocht naar de vrije man. Ze kregen zelfs nog een paar 100 % kansen op de 4-0 maar de afwerking was niet zuiver genoeg. De scheidsrechter vond het na 90 minuten mooi genoeg en floot precies op tijd af.

We kunnen stellen dat het geen grootse wedstrijd was maar de punten zijn weer binnen. Volgende week tegen de v.v. Maasdijk zal er weer vanouds geknokt moeten worden. Maasdijk is in de "winning mood", want de laatste 4 wedstrijden zijn ze ongeslagen en hebben de weg naar boven weer gevonden.

Opstelling: Martijn van der Hoek; Rico Kok (- 55, Michel van Giesen), Rino Vijverberg, Niels Bransen (- 25, Roel van Meurs), Leon Strik; Leon de Brabander (A), Frank Vellekoop, Said Aouladsaid (-80, Morad Naimi); Azzedine el Khalifi, Mike Mast, Joost Zandvliet

JdB

jem-id