Tweede Paasdag WK A-jeugd op ons park
zondag 1 april 2012

Voor de 32e keer organiseert de Sport Vereniging Honselersdijk op Tweede Paasdag, maandag 9 april, het Westlands Kampioenschap (WK) voor A-junioren, voetballers van 16 tot 18 jaar.

Jaren geleden werd dit toernooi over vier doordeweekse avonden verspreid. De laatste jaren is het toernooi ieder jaar op Tweede Paasdag. Op deze feestdag worden in het hele Westland ook WK’s voor de B-,C-,D-,E- en F-jeugd georganiseerd. Bij de A-jeugd op ons sportpark wordt door 14 Westlandse voetbalverenigingen gestreden om de wisselbeker. Er zal een halve competitie in poulevorm worden gespeeld, waarna de poulewinnaars, nummers twee van de poules, nummers drie van de poules enzovoorts de eindrangschikking van het Westlands Kampioenschap zullen gaan bepalen.

Het eendaags toernooi is vaak een springplank voor de oudste jeugdvoetballers naar het seniorenvoetbal. De winnaar van het A-WK van vorig jaar Westlandia A1 zal haar titel op Tweede Paasdag komen verdedigen. Het toernooi begint om 10:00 uur. Om ongeveer 16:00 uur zal de winnaar van het A-WK 2012 bekend zijn.

Komt dus allen kijken naar de strijd om het Westlands Kampioenschap op Tweede Paasdag, maandag 9 april.

Sosef & v/d Knaap