Honselersdijk niet groots maar wel 3 punten
zondag 18 maart 2012

In Vlaardingen behaalde ons eerste weer een belangrijke overwinning voor de race naar kampioenschap in de 3e klasse. Het ging niet van zelf. Op het hobbelige en kleine veld van CION had Honselersdijk moeite met het opportunistische spel van de thuisclub. Scheidsrechter Doorduin speelde in de beginfase een belangrijke rol. Werd in de 8e minuut een doelpunt van Morad afgekeurd wegens buitenspel, maar in de 12e minuut mocht Leon doorgaan op randje buitenspel en maakte deze keurig af, 0-1. Dit tot ongenoegen van heel CION en de leidsman kreeg dan ook heel wat verwensingen naar zijn hoofd. Maar hij bleef bij zijn standpunt. Het getergde CION was aardig aangeslagen en liet dat dan ook fysiek blijken. Tot 2 keer toe werd Rico onderuit gehaald en beide spelers kregen gelijk geel voorgeschoteld. De tweede overtreding was net buiten het strafschopgebied. Leon ging achter de bal staan en zijn schot werd door niemand beroerd en de bal ging er in één keer in. Na een half uur stonden we 0-2 voor. In het verdere verloop werd de wedstrijd wat grimmiger. De scheidsrechter hield het goed kort en deelde gele kaarten aan beide kanten uit, met als gevolg dat Tom tegen zijn 4e gele kaart op liep en voor de volgende wedstrijd geschorst is. Het restant van de eerste helft werd de thuisclub wat dreigender maar onze verdediging bleef stoer overeind. In blessure tijd van de eerste helft nog een mooie actie van Azzedine. Hij kon doordringen tot voor de keeper van CION maar deze was er snel bij. Er was even tumult dat Azzedine het hoofd van de keeper geraakt zou hebben maar hij sprong, duidelijk voor iedereen, over de keeper heen.

Na de hervatting van de tweede helft bleek dat CION niet van plan was om bij de pakken neer te gaan zitten. Met extra druk op het middenveld ging de thuisclub op zoek naar de aansluitingstreffer. Maar dat ging niet echt overtuigend. Op het overvolle middenveld was er geen doorkomen aan. Ze hanteerden dan vaak de hoge bal voor het doel maar deze waren een prooi voor onze keeper Martijn. Honselersdijk kreeg, doordat CION risico’s ging nemen, veel ruimte voorin en kon zich naar harte lust uitleven en we kregen vele uitgelezen mogelijkheden. De score had veel hoger uit kunnen vallen. In de 13e minuut viel de genade klap voor CION. Het was Leon die Morad alleen voor de keeper zette en hij had geen moeite met dit buiten kansje, 0-3. De trainer van CION wisselde zijn laatste man in voor een aanvaller om alsnog het tij te keren maar dat liep verkeerd uit. Onze snelle aanvallers hadden nu helemaal geen tegenstand meer en zo kwamen Morad en Joost verscheidene keren alleen voor de keeper maar faalden. Een kwartier voor tijd was het helemaal gedaan met de thuisclub. Een mooie pass van Azzedine bereikte op rechts de vrijstaande Joost en deze kon vrij oprukken richting vijandige doel. De grensrechter vlagde nog voor buitenspel maar goed gezien door de scheidsrechter was dit niet voor Joost. Niet zelfzuchtig legde Joost de bal breed op Leon en deze scoorde zijn derde deze middag, 0-4. Hierna kon Leon gaan douchen en nam A-junior David Eilering zijn plek in.

De laatste 5 minuten een alles of niets poging van de thuisclub om de score een mooier aan zien te geven maar een knappe redding van Martijn en een schot voorlangs betekende het gewoon een duidelijk 4-0 overwinning voor Honselersdijk.

Belangrijk vandaag was dat we geen onnodige punten hebben laten liggen. Het tweede heeft ook een belangrijke overwinning geboekt. In de laatste minuut werd er gewonnen van LYRA 4 en doen ook nog mee voor het kampioenschap. Al met al een prachtige dag voor de selectie van trainers Piet en Frank.

Opstelling: Martijn van der Hoek; Rico Kok, Tom Lobert (geel), Rino Vijverberg, Roel van Meurs; Leon de Brabander (- 83, David Eilering), Frank Vellekoop, Said Aouladsaid; Morad Naimi (A, geel), Azzedine el Khalifi, Joost Zandvliet

jem-id