Vanaf de bijvelden
dinsdag 21 februari 2012

Aandacht voor een enthousiast verslag over de wedstrijd van de G3, deze week. Dit team behaalde, in een spannende wedstrijd, een 2-2 gelijkspel tegen Barendrecht. Het verslag is ook te lezen op de elftalpagina.

"Na een lange winterpauze begon de competitie weer. Helaas stond er een harde en koude wind dwars over het veld, wat goed voetbal moeilijk maakte. Maar desondanks was de wedstrijd er eentje waar beide ploegen er vol voor gingen en de neutrale toeschouwer op een bijzonder spannende pot voetbal trakteerden. In de eerste helft ging de strijd gelijk op, met kansen voor beide teams. Toch nog onverwachts kwam Barendrecht op voorsprong, toen de bal na een kluts ergens in de buurt van ons doel bleef liggen en hun gevaarlijkste man wel raad mee wist; hard schot en we stonden achter. Zoals gezegd, ook zij kregen kansen, maar het beetje fortuin dat je dan nodig hebt ontbrak. Vlak voor rust maakte Dolf nog een fraaie redding door een listig boogballetje uit de kruising te halen.

In de pauze hielden we allemaal een peptalk, en als het niet zo koud was geweest hadden we met opgerolde mouwen het veld weer opgestapt. We trokken met succes ten aanval. Was het eerst Remy die een balletje leep langs de keeper tikte en gelijk maakte, even later liet Erik één van z'n inmiddels befaamde knallen los. Twee tegen één dus, met nog ruim 20 minuten te gaan. Het moet gezegd: Barendrecht kreeg daarna een overwicht, en de gelijkmaker was verdiend. Ze bleven daarna de gevaarlijkere ploeg, maar gelukkig floot de uitstekend leidende scheids net op tijd af, zodat we de warmte van de kantine konden gaan opzoeken.

Al met al een terechte uitslag, denk ik. Sjaak en ik hebben weer genoten van de inzet en het enthousiasme. Dus complimenten voor iedereen! Aanstaande zaterdag uit tegen UVS, gaan we er weer vol tegenaan!"

Prins Group