Hoge boetes bij roken in de kantine
woensdag 9 november 2011

Sporters, bezoekers, werknemers en vrijwilligers mogen – zo is wettelijk bepaald – geen last hebben van tabaksrook. Dat betekent dus dat óók de sportkantine rookvrij moet zijn.

De nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) handhaaft het rookverbod namens het ministerie van VWS. Houden clubs zich niet aan de nieuwe Tabakswet, dan riskeren zij een officiële waarschuwing of zelfs een geldboete. Let op: deze straf is altijd voor de vereniging en niet voor de overtreder. Het bestuur vraagt u dan ook om deze regels op te volgen binnen sportpark De Strijphorst en elkaar waar nodig hierop aan te spreken.

Bij blootstelling aan tabaksrook is er sprake van een ernstige overtreding van het rookverbod. De nVWA treedt hiertegen op via een boete aan de club of ondernemer. Alleen bij niet-ernstige overtredingen van het rookverbod is er eerst een waarschuwing, waarna een hercontrole volgt.

Zie de officiële melding via de KNVB.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek