S.V. Honselersdijk neemt afscheid van routiniers
donderdag 9 juni 2011

Op donderdag 16 juni neemt S.V. Honselersdijk afscheid van Lennart Kester, Ard Koole en Jerry van der Meer als selectiespelers. Samen zijn zij goed voor meer dan 900 wedstrijden in het eerste elftal. De vereniging heeft in samenwerking met de huidige spelersgroep een afscheidswedstrijd tussen het oude en huidige eerste elftal georganiseerd. Deze 3 spelers verdienen het om in het zonnetje gezet te worden en uw komst wordt zeer gewaardeerd. De wedstrijd begint om 20:00 uur en na afloop is de kantine uiteraard nog open.

Het oude eerste eltal wordt begeleid door oud-trainer Herman van Dinten (trainer in het seizoen 1995-1996 en 1996-1997), Jan ter Laak (leider), Aad van der Ende (assistent scheidsrechter), Martin Olsthoorn (verzorger) en Cor van der Meer (leider). Het elftal bestaat uit illustere namen; samen goed voor duizenden wedstrijden ervaring in het hoogste elftal van onze vereniging.

Lennart Kester (30) (bijnaam “boer”) debuteerde op 22 augustus 1998 tegen B.M.T. onder trainer Roel den Hartog en veroverde eigenlijk direct een (basis)plaats in dat seizoen. Als voorstopper presteerde hij het om een heel seizoen zonder een gele of rode kaart af te sluiten. Later, inmiddels aanvoerder, kwam Boer tevens enkele keren uit voor het Westlands Elftal. Ook blessures kenmerkten zijn voetballoopbaan. Een afgescheurde kruisband in de uitwedstrijd tegen SEV (4 april 2009) maakte dat Lennart nooit helemaal op zijn oude niveau terug kon keren. Hij speelde dit seizoen zijn laatste officiële wedstrijd. In totaal speelde hij er zeker 275, maar van 6 seizoen is niet alles in kaart gebracht. Wij houden het op 300+

Ard Koole (35) doorliep alle jeugdelftallen. Hij begon overigens in de jongste jeugd als keeper (!). Hij zat eerst 4 maal op de bank van het eerste zonder invalbeurt. Trainer Herman van Dinten kon dit niet over zijn kant laten gaan en gunde Ard zijn debuut op 30 maart 1996 door hem 35 minuten mee te laten spelen in de competitiewedstrijd tegen Hoekse Boys (3-0 verlies). Ard speelde 17 seizoen selectievoetbal waarvan 14 grotendeels in het eerste. Zijn eerste selectieseizoen begon hij in het derde en via het tweede elftal veroverde hij onder Roel den Hartog in 1997-1998 een basisplaats. Sinds 2009-2010 speelde Ard als aanvoerder op het middenveld zijn wedstrijden namens het tweede elftal. Zijn laatste wedstrijd in het eerste elftal was als invuller op 22 april 2011 thuis tegen Monster (zie wedstrijdverslag). In totaal speelde Ard zeker 320 officiële wedstrijden voor S.V. Honselersdijk, waarbij ook hier 6 seizoen niet volledig in kaart zijn gebracht. Wij houden het dus op 350+.

Jerry van der Meer (33) is net als bovengenoemde spelers ook een “jongen van de club”. Zijn debuut was (in tegenstelling tot wat er in Strijppraat vermeld staat) onder Herman van Dinten op 23 april 1996 in de bekerwedstrijd uit tegen RKDEO (2-1 verlies). Tot een gescheurde kruisband in het seizoen 2001-2002 was Jerry een vaste waarde en droeg ook geregeld de aanvoerdersband. Na een revalidatieperiode knokte hij zich terug in het elftal (destijds onder leiding van Roy Wasmus) waar hij op bijna alle posities gespeeld heeft met uit zondering van de spitspositie en keeper. Multifunctioneel dus. Trainer Rene Slegenhorst deed een beroep op hem in de beslissingswedstrijd tegen GOZ. De teller bij Jerry stopt ook zo rond de 350+ en hij is de laatste selectiespeler die het kampioenschap van 1995-1996 als speler heeft meegemaakt. Net als Ard zal hij zich in augustus bij het derde elftal voegen.

3 jongens met een echt clubhart die promoties, degradaties, (periode-)kampioenschap(pen), beslissingswedstrijden en een Westland Cup finale hebben meegemaakt en dus onze waardering verdienen en een voorbeeld zijn voor onze jeugdspelers. Vanaf deze kant: dank jullie wel.

Van der Meer verzekeringen