Zwaarbevochten gelijkspel voor derde klasse
zondag 5 juni 2011

Het eerste elftal speelde zich in de vierde nacompetitiewedstrijd veilig ofwel het blijft in de derde klasse. Het werd een zwaar bevochten gelijkspel in het met zon overgoten Mijnsheerenland. Het was voor de toeschouwers al strandweer, laat staan voor de spelers. Toch zagen we een frisse start van S.V. Honselersdijk, dat werd voorafgegaan door een rookgordijn van oranje. Onze gastheren keken er van op, terwijl er nog niet eens oranjekippen waren (voor de oranjedoelpalen was het te ver rijden). Het eerste half uur bracht voor beide ploegen niet veel kansen. S.V. Honselersdijk kwam via een fraaie vrije trap van Frank Vellekoop op 0-1. In de 10e minuut kon de keeper van GOZ de bal slechts volgen (foto 2). Het spel was nerveus. Dat resulteerde in de 30e minuut in de plotselinge 1-1. Ondanks de hitte zette S.V. Honselersdijk aan en bracht het beste kwartier van de wedstrijd. In de 40e minuut maakte Morad Naimi uit een mooie aanval via Leon Strik en Azzedine El Kahlifi de 1-2 (foto 3). De 1-3 zat in de lucht, helaas schoot Mike Mast op de paal. De rust brak aan en vocht was nodig. De voorsprong van S.V. Honselersdijk duurde kort; in de 48e minuut stond het alweer 2-2. Het werd vervolgens een spannende tweede helft. Beide elftallen moesten vol aan de bak. Aan beide kanten had de derde kunnen vallen. Het doelpunt viel niet en S.V. Honselersdijk blijft derde klasser. De toeschouwers zagen voor de laatste keer Jerry v.d. Meer in het eerste elftal met een gedreven invalbeurt. Routine blijft belangrijk in dergelijke wedstrijden. Tot slot kregen de toeschouwers flink waar voor hun geld; de wedstrijd duurde 26 minuten langer. Al zijn daar de terechte waterbreaks bijgeteld. Een lang en spannend seizoen dat werd afgesloten met vuurwerk. Zie voor de foto's het album.

Opstelling
Martijn van der Hoek; Leon Strik (-68, Jerry van der Meer, geel), Rino Vijverberg, Tom Lobert, Michel van Giessen; Leon de Brabander, Frank Vellekoop (-52, Robbie Brabander), Loek Grootscholten; Azzedine El Kahlifi, Morad Naimi (A), Mike Mast.

Van der Meer verzekeringen