Lachende gezichten bij het eerste
zaterdag 19 februari 2011

Het hoofdveld van VDL is nog slechter dan het onze en dus speelden beide teams op het bijveld voorzien van kunstgras. De overgrote meerderheid van de toeschouwers kwamen "van de Dijk" (dank daarvoor!) en zagen de bezoekers flitsend starten. Binnen no-time stond het al 0-2 en met rust stond het 1-3 waar 1-5 ook zo maar had gekund.

Na de rust zagen we hetzelfde spelbeeld. Alleen was het de thuisploeg die het meeste in de aanval was. Het had zomaar 5-5 kunnen eindigen, maar de spitsen van VDL (het sterkst gedeelte van dit elftal) faalden te veel en de gelegenheidsachterhoede (veel spelers vanuit het tweede) hield dapper en gelukkig stand.

Ook Honselersdijk had 2 heel grote kansen in de tweede helft. We dachten dat Leon de wedstrijd op slot gooide met de 2-4, maar VDL toonde veerkracht en kwam tot 3-4. De hoeveelheid agressiviteit dat VDL in de eerste helft mistte, hadden zij over het algemeen veel te veel in de tweede helft, getuige de vele gele (6?) en rode (2) kaarten. Dan is de nummer 10 (ketting) van de thuisploeg nog gespaard door de prima leidende scheidsrechter, anders eindigde de thuisploeg de wedstrijd nog met 8 man. Honselersdijk stapte lachend en met 3 punten van het veld (nu 9 uit 3), en als nummer 5 in de ranglijst. Goed gedaan mannen, maar voortaan wel beter de overtal situatie uitspelen!

Opstelling:
Milan Brakel; Leon Strik, Jerry van der Meer, Rino Vijverberg, Michel Vogels; Leon de Brabander (2x geel), Frank Vellekoop (-79, Robbie Brabander), Loek Grootscholten; Roy Lange (-74, Marco Zwinkels), Morad Naimi (A), Mike Mast.

0-1 Morad Naimi
0-2 Mike Mast