Spinninglessen “Trap A.L.S. de wereld uit!”
maandag 1 juni 2009

Bij FastSspinning in Poeldijk hebben bijna 120 mensen vrijdagavond 15 mei enthousiast meegefietst om geld op te halen voor de A.L.S stichting. De ruimte was gratis beschikbaar gesteld voor deze activiteit en de 3 leraren hadden zich ook spontaan aangeboden. Aan deze spinning deden naast bijna de gehele A1,
ook de B1 en Dames1 van S.V. Honselersdijk mee. Klik hier voor foto's van Jan de Brabander.
Het eerste uur heeft Petra Hofstede les gegeven en ze heeft de hoofdzakelijk jonge voetballers van SV Honselersdijk flink laten zweten. Gelukkig stond er zaterdag geen voetbalwedstrijd op het programma, daar was waarschijnlijk niets van terecht gekomen. Roel de Bakker nam het 2de uur de leiding. Ook enkele bekende Westlanders stonden dit uur op de pedalen: Niels Wubben, de talentvolle mountainbiker uit Naaldwijk en de wethouders Ben vd Stee en Marga de Goeij. Iedereen deed geweldig mee.
Het laatste uur nam Wesley Willemsen de mensen op sleeptouw. Met opzwepende muziek wist hij de spinners enthousiast te maken. Moe maar voldaan stapten iedereen van de fiets.
De aanwezigheid die avond van Corrie Lievaart , die de ziekte A.L.S. heeft, heeft daar zeker aan bijgedragen. Ze heeft genoten van het feit dat iedereen zich zo ingezet heeft om de patiënten met A.L.S. een warm hart toe te dragen.
Na de spinninglessen was er gelegenheid om gezellig na te praten in de kantine van SV Verburch. Daar is dan ook goed gebruik van gemaakt. Geweldig was ook dat Verburch de barwinst van die avond aan de A.L.S. stichting heeft geschonken. De opbrengst van de avond is uiteindelijk € 2.400 geworden.
Met deze succesvolle avond is de kop eraf voor het A.L.S. vrijwiligersteam Westland. Dit was de eerste activiteit t.b.v. het evenement Trap A.L.S. de wereld uit. Op 11 juni geeft het Westlands Mannenkoor een benefietconcert en 14 juni kan er meegedaan worden met het Bakkiefietsen. Zaterdag 20 juni is er de grote fiets- en wandeldag. Voor meer informatie of opgeven voor een van de activiteiten, zie de ALS website. Ook de foto’s van de spinninglessen zijn via deze site te bekijken.

Zoomin'