Primeur voor KNVB
donderdag 29 september 2005

Misschien is dit volgend seizoen ook mogelijk bij S.V. Honselersdijk...
Bondsvoorzitter Jeu Sprengers verricht zaterdag de officiƫle aftrap
Met de jeugd G-voetbalcompetitie, die zaterdag a.s. van start gaat, heeft de KNVB een wereldprimeur. Nederland is het eerste land ter wereld waar voetballers tussen 6 en 18 jaar met een verstandelijke of lichamelijke beperking in hun eigen voetbalcompetitie kunnen uitkomen. Aan deze competitie nemen 32 teams van 29 verenigingen deel. Zij spelen in vijf regionale poules een najaarscompetitie met uit- en thuiswedstrijden.
De officiƫle aftrap van de jeugd G-voetbalcompetitie wordt zaterdag verricht in Gouda. KNVB-voorzitter Jeu Sprengers neemt op het veld van GSV de opening voor zijn rekening.
De competitiewedstrijd tussen de jeugd G-teams van GSV en Kameleon (Den Haag) wordt voor deze gelegenheid geleid door betaaldvoetbalscheidsrechter Roelof Luinge. De wedstrijd begint om 12.00 uur aan de Sportlaan in Gouda.
Namens de Johan Cruyff Foundation is ambassadeur Zeljko Petrovic aanwezig. De belangenorganisatie Coaches Betaald Voetbal, initiatiefnemer van het bekende jaarlijkse G-voetbaltoernooi in Barendrecht, wordt vertegenwoordigd door Jan Reker. Ook bondscoach van het nationale team, Tom Langen, is ook van de partij.
Drie jaar geleden waren er slechts 80 geregistreerde jeugdvoetballers met een beperking en dat aantal is nu opgelopen tot 800.

Sosef & v/d Knaap