Mini E-toernooi en uitslag C1
woensdag 23 februari 2005

De C1 won de wedstrijd tegen het D1 elftal van ADO Den Haag knap met 2-1. Gestart is het mini E-toernooi met diverse Westlandse verenigingen, ook wel 'van E naar D' genoemd. De eerste wedstrijd werd maandagavond gespeeld tegen 's-Gravenzandse S.V. Toon Brouwer maakte daarvan het bijgaande verslag en de foto's op de E1 website.
Aangekomen op het totaal verbouwde sportcomplex van 's-Gravenzandse S.V. mochten de jongens zich omkleden in hagelnieuwe kleedkamers. Harry had de shirtjes geregeld en erbij verteld dat alles weer compleet moest worden ingeleverd. Dus van shirtje wisselen met de tegenstander konden de jongens wel schudden. De shirts werden door Sjaak op nummer uitgegeven en hij gaf uitleg over de opstelling door middel van zwarte damstenen op de witte kleedkamertafel en hoe de jongens moesten spelen. Op deze manier gaf Sjaak op een simpele, maar voor de jongens duidelijke manier aan wie waar moest staan. De wedstijd werd gespeeld op het hoofdveld en was voor alle jongens een ervaring op zich. In de 1e helft kwamen we op een 1-0 voorsprong, maar kon je merken dat de jongens nog zoekende waren. We lieten de SV teveel voor de goal komen waardoor ze de gelijkmaker konden scoren 1-1. Hierdoor kreeg de SV vertrouwen en speelde in die fase van de wedstrijd beter en konden zelfs door een schitterende kopbal uit een corner de stand op 2-1 zetten. In de rust schoof Sjaak wat met verschillende spelers op diverse posities. En 's-Gravenzande, wat toch een heel sterk elftal heeft, kon na deze omzetting geen druk meer zetten en kreeg zowat geen kansen meer. Wij kwamen op 2-2 en zelfs op 2-3, wat tevens de uiteindelijke eindstand is geworden. Mooie wedstrijd van 2 goeie ploegen, die beiden voor de winst gingen.
Deze minicompetie is een geweldig idee waar onze jongens een hoop van kunnen leren. En zoals je op de laatste foto wel kunt zien waren de mannetjes toch wel blij met de eerste puntjes.

Sosef & v/d Knaap