Zuinige overwinning S.V. Honselersdijk
zondag 19 november 2023

Het eerste elftal boekte een zuinige overwinning op Die Haghe: 1-0. De stand was al bij de rust bereikt op veld 3. De weergoden stonden het niet toe om te spelen op het eerste veld. Ondanks alle inspanningen van de terreinmeesters. Het werd helaas kunstgras zonder tribune met regen en steeds minder licht.

Die Haghe kwam wat beter uit de startblokken dan S.V. Honselersdijk, al leverde het geen kansen op. Naarmate de regen harder door druppelde kwam het eerste beter in het spel. Het resulteerde in kansen op de 1-0. Die viel in de 32e minuut uit een fraaie aanval van Joey Valstar, naar Steyn de Bruijn en uit zijn voorzet maakte Tom van Veen al glijdend de 1-0. Na deze treffer speelde S.V. Honselersdijk het beste kwartier van de wedstrijd en had de wedstrijd definitief in het slot kunnen gooien. De kansen werden helaas niet verzilverd. Tijd voor de rust en wat warms.
Na de rust een beter Die Haghe op zoek naar de gelijkmaker. Ondanks een overwicht in de tweede helft slaagde de bezoekers er niet in om doelrijpe kansen te creƫren. Of het moet in de laatste minuten de scrimmage voor het doel zijn geweest en die bal ging over. S.V. Honselersdijk maakte ook geen gebruik van de ontstane ruimte waardoor de eindstand op 1-0 bleef. Met de complimenten voor de verdediging was daarmee de tweede thuis overwinning een feit.

Opstelling
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden, Nigel Hendriks, Vince van Hagen, Brent Gardien, Nick van der Kraan, Joey Valstar, Ben Wagener, Sean van der Stap (77- Djehnairo Holder), Tom van Veen, Steyn de Bruijn

jem-id