S.V. Honselersdijk hard onderuit tegen Forum Sport
zondag 15 oktober 2023

S.V Honselersdijk had vandaag weinig in te brengen tegen Forum Sport. Tot vlak voor rust waren beide ploegen aan elkaar gewaagd, maar na een overtreding in de 41e minuut bracht de toegekende vrije trap voor de Forumse ploeg de stand op een 0-1 voorsprong. Dat gaf de ploeg van trainer Bas Steffens vleugels en wonnen ze uiteindelijk de wedstrijd met 0-4.

Voor de wedstrijd werden Tom van Veen en keeper Quinten van der Helm gehuldigd vanwege hun, respectievelijk 250 en 100 officiële duels in het eerste elftal.

Verleden week behaalde S.V. Honselersdijk een knap resultaat uit tegen Voorschoten’97 en de Dijkse aanhang was benieuwd naar het vervolg in de eerste thuiswedstrijd in deze competitie tegen Forum Sport.

Beide ploegen begonnen voorzichtig aan de wedstrijd Bij S.V. Honselersdijk was het zoeken naar aanspeelmogelijkheden richting de spitsen. Forum Sport daarentegen hanteerde meer de lange ballen. Maar echte kansen werden niet gecreëerd aan beide kanten. Het was matig voetbal dat beide ploegen lieten zien. Lange tijd gebeurde er dan ook hoegenaamd niets op de Strijphorst. Louter werden wat speldenprikjes uitgedeeld. In de 24e minuut was het een combinatie tussen de gebroeders Joey en Brian Valstar waarbij laatst genoemde net te kort kwam op de uitlopende keeper Petter van Pruijssen. Aan de andere kant was het in de 27e minuut een uitval via Sven Koppenol, maar de jubilerende keeper Quinten van der Helm bracht redding. Dit was het begin dat Forum Sport meer en meer druk ging zetten. In de 31e minuut een corner wat enig paniek bracht in het doelgebied, maar uiteindelijk kon keeper Quinten van der Helm de bal weg werken. Zo liep de wedstrijd al aardig naar de rust toe en leken beide ploegen met een gelijke stand te gaan rusten. Maar in de 41e minuut sloeg Forum Sport genadeloos toe na een lichte overtreding op HaitamEl Marid net buiten het Dijkse strafschopgebied. De toegekende vrije trap werd door HaitamEl Marid hard via de binnenkant van de paal binnengeschoten, 0-1. Even later werd het elftal van Pim van der Hoorn nog dieper in de put geduwd. Op aangeven van Hayden Bergen kon weer HaitamEl Marid de bal simpel binnen tikken, 0-2.

De 2e helft moest S.V. Honselersdijk wat aan de achterstand gaan doen, maar de sterke verdediging van Forum Sport liet weinig toe. De ploeg kon rustig achterover leunen en via counters proberen de voorsprong te vergroten. En dat gebeurde ook. In de 55e minuut was het op rechts Hayden Bergen die de bal hard voor het doel bracht. Via een Dijkse verdediger belandde de bal buiten bereik van keeper Quinten van der Helm in het doel,0-3. Niet veel later werd het nog erger. Het was Sven Koppenol die van afstand uithaalde en voor 0-4 zorgde. Met nog een klein half uur te gaan was dit een onoverbrugbare achterstand voor de Dijkse ploeg. Forum Sport bleef dan ook moeiteloos overeind. In de 89e minuut kon S.V. Honselersdijk iets terug doen. Steyn de Bruijn werd onderuit gelopen door keeper Petter van Pruijssen en de goed leidende scheidsrechter Arthur Ebink floot terecht voor een penalty. Jubilaris Tom van Veen, die normaal gesproken deze kansjes nooit mist, schoot hard naast het doel. Zo eindigde de wedstrijd in een teleurstellende 4-0 verlies.

A.s donderdagavond speelt het eerste elftal vriendschappelijk thuis om 20:00 uur tegen Vitesse Delft.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden (-66 Sean van der Stap), Vince van Hagen (geel, 82 Wesley Korving), Nigel Hendriks, Rik van Schie, Lars Ammerlaan, Nick van der Kraan (-58 Kevin Bogaards), Joey Valstar, Steyn de Bruijn, Tom van Veen (A), Brian Valstar

Door: Jan de Brabander
Foto's Koos Ophorst