Emiel van der Voort balsponsor S.V. Honselersdijk-Forum Sport
donderdag 12 oktober 2023

Sinds 1 juni heeft de S.V. Honselersdijk een nieuwe directeur bedrijfsvoering. Honselersdijker Emiel van der Voort (55) werd toen de opvolger van de overleden Ab van Dijk. “Ik heb nog geen seconde spijt van mijn beslissing om te solliciteren naar die functie en was natuurlijk blij dat ik het uiteindelijk geworden ben. Dat ik in deze functie mijn bijdrage kan leveren om alles draaiende te houden en verder te ontwikkelen vind ik oprecht geweldig.”

Zijn vorige werkplek was niet ver weg van het sportpark De Strijphorst, de thuisbasis van S.V. Honselersdijk, waar hij vanaf de hoofdingang bovenaan de trap van het clubgebouw direct rechts om de hoek kantoor houdt. “Ik heb hiervoor 35 jaar als termijninkoper op de bloemenveiling Flora Holland gewerkt.”

Van 1976 tot en met 2008 voetbalde hij zelf bij Honselersdijk, waar hij óók 25 jaar op de vrijdagavond bardienst in hetzelfde clubgebouw draaide. “Ik ben nog op het vorige sportpark ‘Het Kasteel’ aan de Johan van Oldenbarneveldtstraat begonnen. Dat is tegenwoordig het sportpark van de Tennis Club Honselersdijk. Bij die club heb ik nog 10 jaar getennist, maar tegenwoordig ben ik alleen nog op de racefiets te bewonderen.”

Van der Voort woonde 25 jaar in Naaldwijk en is de trotse vader van Tim en Bas die respectievelijk bij Westlandia en Honselersdijk in de selectie spelen. “Bovendien ben ik een nog trotsere opa van Jazz-Mae en Jordan, de kinderen van Tim. Ondanks die 25 jaar in Naaldwijk ben ik altijd een Honselersdijker gebleven. Sinds juli woon ik hier ook weer.” Toen Tim en Bas nog in de jeugd voetbalden is Van der Voort nog elftalleider van ze geweest. “Dat was ik van Tim bij Westlandia en van Bas bij Honselersdijk. De onderlinge afgunst die bij een aantal mensen van beide clubs leeft is mij vreemd. Ik heb ook weinig begrip voor mensen die afgunstig zijn. Iedere club doet het op zijn manier.

Dat ik de wedstrijdbal voor Honselersdijk-Forum Sport sponsor zie ik gewoon als wat leuks om de club te steunen.”

Prins Group