Dik verdiende overwinning in Voorschoten
maandag 9 oktober 2023

Na de verloren competitie wedstrijd tegen LFC (3-1), kregen de mannen van hoofdtrainer Pim van der Hoorn afgelopen zaterdag de kans zich te revancheren uit tegen V.V. Voorschoten ’97. Vorig seizoen ging deze wedstrijd in de strijd om een felbegeerde plek boven de degradatie streep met 3-0 verloren. Ook dit seizoen is het zaak om met de versterkte degradatie zo snel mogelijk in veilige haven te komen. Mogelijkheden hiervoor worden zo min mogelijk nagelaten. Zo werd in de wedstrijdvoorbereiding videobeelden van de wedstrijd tegen LFC aangegrepen om lering te trekken en het verdedigend beter te laten functioneren.

Met wat personele en positionele omzettingen op het middenveld kende de oranjehemden een prima start en werd een handje geholpen door de Voorschotennaren. In de 11de minuut werd vanuit een voorzet van onze aanvoerder Tom van Veen, de bal door een verdediger van V.V. Voorschoten ’97 achter de eigen keeper gewerkt (0-1). Ons 1ste elftal speelde een sterke wedstrijd en gaf tot frustratie van Voorschoten geen kans weg. Op slag voor rust in de 44ste minuut wist Brian Valstar de score te verdubbelen en zette de (rust)stand op 0-2.

In de tweede helft probeerde V.V. Voorschoten ’97 iets te forceren door de maximale aantal wissels te gebruiken. Dit tervergeefs aangezien dit S.V. Honselersdijk deze middag feller en scherper bleek. Het doek dreigde definitief te vallen voor de Voorschotennaren toen in de 48ste minuut Steyn de Bruijn op aangeven van Lars Ammerlaan de 0-3 leek te maken. Dit feest ging uiteindelijk niet door wegens buitenspel. In de 61ste minuut een identieke situatie. Wederom was het Steyn de Bruijn dit op aangeven van Lars Ammerlaan niet vanuit buitenspelpositie het net liet bollen en de 0-3 op het scorebord noteerde. Ondanks de comfortabele voorsprong was het de Westlanders niets aangelegen om maar enigsinds te verslappen en minimaal met deze uitslag de 3 punten in de bus mee te nemen naar de glazen stad. Dit lukt uiteindelijk en hiermee ging in tegenstelling tot vorig seizoen de overwinning naar de ploeg van hoofdtrainer Pim van der Hoorn.

Na afloop van de wedstrijd toonde Pim zich een gelukkig hoofdtrainer die trots is op z’n ploeg en haar prestatie. Een collectieve prestatie wat leidde tot een sterke wedstrijd waarin iedereen bereid was om elkaar te helpen. Mede middels een goede wedstrijdvoorbereiding stond het organisatorisch goed waardoor er nauwelijks kansen werden weggegeven. Lang leven de beelden!

Aankomende zaterdag speelt ons eerste elftal haar eerste competitie wedstrijd thuis tegen Forum Sport. Ik roep iedereen die Honselersdijk een warm oranje hart toedraagd onze jongens te komen steunen! Tot volgende week!

Quinten van der Helm, Niels van Wingerden (’82 Brent Gardien), Nigel Hendriks (geel), Vince van Hagen, Rik van Schie, Nick van der Kraan, Joey Valstar, Lars Ammerlaan, (’82 Kevin Boogaards), Brain Valstar (’82 Sean van der Stap), Tom van Veen (A), Steyn de Bruijn

SV Honselersdijk 2 – FC ’s-Gravenzande 3 (3-2)
Diezelfde middag behaalde ons 2de elftal haar eerste overwinning in de thuiswedstrijd tegen FC ’s-Gravenzande 3 (3-2). De ploeg van trainer Jasper Steringa wist het geboden perspectief van de afgelopen wedstrijden om te zetten in 3 punten tegen een beducht tegenstander.

Tekst: Marcel Bruggeling
Foto’s: Hans Post, Erwin van der Mark, Jan van Marrewijk