Zonnige bekerwinst S.V. Honselersdijk
zondag 3 september 2023

Op een zonnige Strijphorst was het goed toeven langs de lijn. Binnen de weer strak gekrijte lijnen vond de eerste bekerwedstrijd tegen de eerste klasser Voetbalvereniging Zuidland plaats.
De gasten waren de eerste twintig minuten de betere ploeg en met de beste kans op 0-1 (alleen op onze keeper). S.V. Honselersdijk zag pas in de 21e minuut kans om een doelpoging te wagen. Waarna zowaar wat druk van S.V. Honselersdijk op het doel van Zuidland ontstond. Het waren echter de gasten met de tweede kans op het eerste doelpunt. Ook deze kans werd niet verzilverd: schot voorlangs. S.V. Honselersdijk kreeg op slag van rust de beste scoringskans met een schot van Brian Valstar. Het bleef helaas bij een kans.
Na de rust wederom een sterker Zuidland. Dat spelbeeld draaide na een klein kwartiertje waarna S.V. Honselersdijk diverse kansen op de 1-0 kreeg. In de 73e minuut was het raak door Tom van Veen na een assist van Steyn de Bruijn. Zuidland had nog de kans op een punt, de fraaie boogbal in de 87e minuut miste echter het doel.
De door S.V. Honselersdijk gewonnen wedstrijd stond onder leiding van de goed leidende scheidsrechter Takacs. En het was nog steeds zonnig.

Opstelling
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden (-76 Brent Gardien), Joey Valstar, Vince van Hagen, Rik van Schie (geel), Lars Ammerlaan, Nick van der Kraan (-76 Ben Wagener), Kevin Bogaards (-76 Wesley Korving), Brian Valstar, Sean van der Stap (-46 Tom van Veen), Steyn de Bruijn

Condubouw