S.V. Honselersdijk winnaar van Het Club van Honsel Toernooi
maandag 28 augustus 2023

Het eerste team van S.V. Honselersdijk won, na een krankzinnig doelpuntenfestijn, met 6-4 van Verburch en de 2e teams van S.V. Honselersdijk en Verburch speelden met 1-1 gelijk. Door dit resultaat won S.V. Honselersdijk het 8e Het Club van Honsel Toernooi voor 1e en 2e elftallen.

S.V. Honselersdijk tegen Verburch. De “oranje” hemden tegen elkaar. Verburch, de kersverse 2e klasser, tegen eerste klasser S.V. Honselersdijk, was een wedstrijd met 2 verschillende helften. De thuisploeg won uiteindelijk de wedstrijd op de Strijphorst met 6-4, maar moest zich na de rust terug knokken van een 3-1 achterstand.

De eerste helft was het Verburch die het spel bepaalde. Met aanvallend voetbal en vroeg druk zetten op de tegenstander zette Verburch de thuisploeg vast op hun eigen helft en dat leverde in de openingsfase al snel de 1-0 op door een doelpunt van Vince van der Knaap. De aanvallen van S.V. Honselersdijk bleven beperkt tot enkele uitvallen. In de 21e minuut was Brian Valstar na een-tweetje met Ben Wagner dicht bij een treffer ,maar schoot net naast het doel. Verburch bleef in het verloop van de wedstrijd het spel domineren. De combinaties door het midden van de Dijkse ploeg liepen menig maal vast en dat gaf Verburch de kans om te wegcounteren. Dat leverde na een half uur nog 2 doelpunten op, door Vince van der Knaap en Max Spilker 0-3. Vlak voor rust was het toch raak voor S.V. Honselersdijk. Brian Valstar was zijn tegenstander op rechts te snel af en gaf voor op Sean van der Stap en van dichtbij scoorde Sean de 3-1.

Na de rust voerde de Honselse trainer Pim van de Hoorn wat wijzigingen door, waardoor het elftal meer grip kreeg op het middenveld. De spelers vlogen er bovenop en lieten zien dat ze deze wedstrijd echt heel erg graag wilden winnen. In de 50e minuut kwam Steyn de Bruijn los van zijn tegenstander en zijn voorzet werd door Brian Valstar op de paal geschoten. De rebound was voor Lars Ammerlaan, 2-3. In de 60e minuut was de marge weer 2 doelpunten. Baris Dogrusoz strafte een foutje in de honselse verdediging af en scoorde de 2-4. Het laatste half uur gaf een waar spektakel te zien. Het was eenrichtingsverkeer richting het Poeldijkse doel. In de 71e minuut kapte Steyn de Bruijn zijn directe tegenstander uit in het strafschopgebied en scoorde de 3-4. De gelijkmaker viel even later. Het was Steyn de Bruijn die Lars Ammerlaan randje strafschopgebied aanspeelde. Lars legde de bal terug op Luke Groenenboom die hard uithaalde en de gelijkmaker scoorde, 4-4. In de 78e minuut dan de voorsprong. Een ver opgedrongen verdediging van Verburch werd verrast door een pass door het midden van Steyn de Bruijn, waardoor Lars Ammerlaan alleen op de Poeldijkse keeper af kon gaan en beheerst de 5-4 scoorde. In de 85e minuut een mooi uitgespeelde aanval die netjes werd afgerond door Sean van der Stap, 6-4. Deze uitslag was voldoende om winnaar te worden van Het Club van Honsel Toernooi.

De prijsuitreiking werd gedaan in de Buitenbar de Honsel door Marcel Bruggeling en hij bedankte de ploegen voor hun deelname. Ook de toernooicommissie en de scheidsrechters werden bedankt want zonder scheidsrechter, geen voetbal!

Hierna werd het nog lang gezellig met DJ Aron Benjamin.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Ricardo van der Zijden (-45 Wesley Korving), Vince van Hagen, Rik van Schie, Ben Wagener (-45, Lars Ammerlaan), Nick van der Kraan, Daan van Elswijk (-45 Kevin Bogaards), Brian Valstar, Luke Groenenboom (-77 Sean van der Stap), Sean van der Stap (-45 Steyn de Bruijn)

Uitslagen 26-8:
S.V. Honselersdijk 1 – Verburch 1 (6-4)
Naaldwijk 1 – HVC’10 1 (0-4 )

S.V. Honselersdijk 2 – Verburch 2 (1-1)
Naaldwijk 2 – HVC’10 2 (1-3)

Einduitslag Het Club van Honsel Toernooi
1 S.V. Honselersdijk