Zwaarbevochten overwinning op bezoek bij Die Haghe
dinsdag 28 maart 2023

Afgelopen zaterdag speelde ons vlaggenschip de uitwedstrijd tegen het hoog geklasseerde Die Haghe. Met 1 punt uit de laatste 2 wedstrijden is voor SV Honselersdijk een goed resultaat nodig om uit de gevarenzone te blijven. Ondanks het verschil op de ranglijst was de equipe van hoofdtrainer André Lourens niet voornemens om vandaag “cadeautjes” weg te geven. Uit het verleden blijkt dat een wedstrijd tussen beide ploegen opzichzelf staat en daarmee alles mogelijk is.

Op sportpark Ochenburgh schoot de ploeg uit Den Haag uit te startblokken. De thuisploeg was er alles aan gelegen om in de eerste fase van de wedstrijd een voorsprong af te dwingen. Dit lukt bijna met een schot richting de kruising. Maar aanvoerder en doelman Quinten van der Helm voorkwam dit met een prachtige redding. Als één blok hield SV Honselersdijk knap stand. Helaas na 15 minuten een knullige botsing tussen het centrale duo Nigel Hendriks en Vince van Hagen. Waar Vince de wedstrijd kon vervolgen moest Nigel met een bloedende hoofdwond het veld verlaten en werd vervangen door Max van der Kraan. Na een bezoek aan de eerste hulp en 9 hechtingen verder maakt de getulbande Nigel het goed.

In de restant van de eerste helft vond het spel voornamelijk plaats op het middenveld en bleken beide ploegen offensief niet bij machte om echt gevaarlijk te worden.

De 2 helft een zelfde spelbeeld waarbij beide ploegen streden voor de overwinning. In de 55ste minuut een spaarzame uitbraak van de oranjehemden. Met een diagonaal schot vanaf links buiten het strafschopgebied verschalkte Steyn de Bruijn de doelman en zette SV Honselersdijk op een 0-1 voorsprong. Een flinke opsteker voor de Honselersdijkers. Na lichte klachten liet Max van der Kraan zich vroegtijdig vervangen door good old Pawel Rubin. Een opvallend moment welke toonaangevend is voor de heersende teamgeest. Naast het voorkomen van blessure verergering geeft dit het vertrouwen in elkaar als teamgenoten aan.

Die Haghe deed er alles aan om de score om te buigen, maar kwam niet veel verder dan een kopbal op de paal. Met de uitstende spelende Pawel Rubin voorop bleven de Honselersdijkers fier overeind. Steyn de Bruijn kreeg zelfs nog de kans om de voorsprong uit te breiden. Na zijn tegenstander knap achter het standbeen uit te kappen, lukt het helaas niet om het net te laten bollen. De trainer van Die Haghe probeerde met wissels nog iets te forceren, maar de uitslag bleef ongewijzigd.

Een knappe en zwaar bevochten overwinning met 3 belangrijke punten. Komende zaterdag speelt ons 1ste elftal om 14:30 uur de thuiswedstrijd tegen VUC en kunnen alle support gebruiken. Tot zaterdag!

Opstelling:
Quinten van der Helm (A), Brent Gardien, Nigel Hendriks (-20 Max van de Kraan, -60 Pawel Rubin), Vince van Hagen, Rik van Schie, Youri Riepe (geel), Nick van der Kraan, Daan van Elswijk, Brain Valstar, Lars Ammerlaan (geel), Steyn de Bruijn

Tekst: Marcel Bruggeling
Foto’s: HMA-Fotografie