Monsterscore S.V. Honselersdijk tegen DHC
maandag 23 januari 2023

S.V. Honselersdijk behaalde vandaag in zijn historie, een van zijn grootste overwinning in de competitie. Tegen het onderaan staande DHC had het geen genade en won overtuigend met 10-0. In de eerste helft kon DHC nog aardig tegenstand bieden, maar in de 2e helft werd DHC compleet weggespeeld.

Na een meer dan geslaagd trainingskamp in Albufeira, is de ploeg van Andre Lourens klaar voor de tweede seizoenshelft. Tegenstander vandaag is DHC, op papier de te kloppen tegenstander. DHC kreeg al een aantal dikke nederlagen om de oren en staat nog steeds na elf wedstrijden op nul punten met 67 doelpunten tegen. Ondanks dat de ploeg onderin staat, waren toch enkele supporters meegereisd die zich goed lieten gelden tijdens de wedstrijd.

Op het goed bespeelbare hoofdveld trad S.V. Honselersdijk, onder leiding van scheidsrechter Bas Persoon, aan tegen DHC. Het begin van de wedstrijd ging gelijk op. Maar DHC kon niet voorkomen dat de thuisploeg na 7 minuten al op voorsprong kwam. Na een mooie aanval werd Rick van Schie op links de diepte ingestuurd. Uit de voorzet van Rick kwam de bal bij de 2e paal bij Steyn de Bruin. Na een knappe beweging maakte hij zich vrij en met een bekeken schot wist hij keeper Kocak te passeren, 1-0. Hoewel DHC op de laatste plaats staat, waren ze niet naar Honselersdijk gekomen om de deur op slot te gooien, maar trok fanatiek ten aanval. DHC zette de Dijkenaars goed onder druk en liet bij vlagen hele mooie combinaties en goed voetbal zien. Maar echte kansen kregen ze niet. Daar gaf de Dijkse verdediging geen gelegenheid voor. De enige kans voor DHC in de eerste helft was in de 27e minuut. Uit een indraaiende corner van Uzeiill Koempai wist Youri Riepe de bal bij de verste paal de bal uit het doel te koppen. DHC bleef de druk erop houden op jacht naar de gelijkmaker, maar achterin werd daardoor meer ruimte weggegeven. Hier maakte S.V. Honselersdijk goed gebruik van en kreeg het de laatste kwartier van de eerste helft grote mogelijkheden. Was het eerst Michel van Giesen die uit een corner op de lat kopte, even later Luke Groenenboom die voor open doel hoog over schoot. Eén minuut later was het een actie van Tom van Veen die knetter hard inschoot, 2-0. In de extra tijd van de eerste helft was het Steyn de Bruijn die attent reageerde op een diepte bal en alleen op keeper Kocak af kon gaan. Keeper Kocak redde in eerste instantie het schot van Steyn, maar in de rebound scoorde hij alsnog de 3-0.

De tweede helft was het een uitgemaakte zaak. Het uitgebluste DHC was niet meer in staat om nog enig tegenstand te bieden. Het hoge tempo in de eerste helft had zijn tol geëist. Een mooie gelegenheid voor S.V. Honselersdijk om het doelsaldo op te vijzelen en dat gebeurde ook. In de 49e minuut was het de vrijgespeelde Steyn de Bruijn die hard in de kruising schoot, 4-0. In de 54e minuut tikte Lars Ammerlaan de bal binnen na een pass van Luke Groenenboom, 5-0. In de 56e minuut maakte Steyn de Bruijn op aangeven van Rick van Schie de 6-0. In de 63e minuut een pass van Luke Groenenboom op Tom van Veen die de 7-0 maakte. In de 70e minuut verspeelde Uzeiill Koempai de bal aan Steyn de Bruijn die daarna Luke Groenenboom in staat stelde om nummer 8 te scoren, 8-0. In de 80e minuut het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Joey Valstar onderschepte de bal op het middenveld en speelde Tom van Veen aan. Een mooi hakje van Tom op de doorgelopen Kevin Bogaards, betekende dat Kevin oog in oog voor keeper Kocak kwam te staan en hij knalde de bal hard in de kruising, 9-0. Met nog 10 minuten te gaan was het de vraag, maken we het tiental vol ? De druk werd nog even opgevoerd op de verdediging van DHC. In de 87e minuut lukte het Tom van Veen door het hart van de DHC verdediging te soleren en de 10 vol te maken op het scorebord. Na 90 minuten floot scheidsrechter Bas Persoon voor het einde van de sportieve wedstrijd.

Zaterdag 28 januari speelt S.V. Honselersdijk uit tegen Den Hoorn om 17:00 uur.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Vince van Hagen, Michel van Giesen (-45 Lars Ammerlaan), Rick van Schie, Nick van der Kraan (-77 Kevin Bogaards), Joey Valstar, Youri Riepe (-77 Ben Wagener), Steyn de Bruijn (-27 Bart van der Ende), Luke Groenenboom, Tom van Veen (A)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst