50 jaar Kerstrad: alle informatie op een rijtje
woensdag 14 december 2022

Het is nu écht bijna zover! Het Kerstrad keert terug in de Sosefhal voor een hele bijzondere editie, het is namelijk een jubileumjaar met 50 jaar Kerstrad. We hebben dus al 50 jaar Kerstrad achter de rug, maar komende zaterdag gaan we gewoon weer historie schrijven! Om de zenuwen bij jullie om te zetten in gezonde Kerstrad-kriebels, zetten we hieronder alle informatie nog één keer op een rijtje.

Het rad: hoofdprijzen om je vingers bij af te likken
Om 14:00 uur zullen de hekken van Sportpark de Strijphorst geopend worden voor de eerste Kerstrad-bezoekers. Zorg ervoor dat je op tijd bent, want er zijn vanaf moment 1 weer fantastische prijzen te winnen. De Kerstdames betreden al snel de zaal om de loten te verkopen voor maar liefst 16 normale- en 6 superrondes.

Logischerwijs kunnen we nog niet alles prijsgeven, maar de hoofdprijzen zijn het benoemen wel waard. De échte winnaars van het Kerstrad gaan naar huis met onder meer een fiets, een 55 inch TV, een wedstrijdarrangement van Sparta Rotterdam voor 4 personen, een rondvlucht Westland en 2 kaarten voor de Formule 1 in Zandvoort. Reden genoeg dus om op tijd aan te schuiven en jouw loten voor het Kerstrad bij de Kerstdames te kopen!

Teamronde en tafelverkoop
Naast de 16 normale- en 6 superrondes zal er zoals gebruikelijk ook een teamronde plaatsvinden. Deelname aan de teamronde is mogelijk door een tafel te kopen samen met jouw teamgenoten en/of vriendengroep. Hierbij zit ook de deelname aan het pauzespel inbegrepen, waarmee je nog wat extra prijzen binnen kunt slepen. Lees hier meer over de tafelverkoop voor het Kerstrad.

Het feest
Nadat de prijzen verdeeld zijn, schuiven we alle tafels aan de kant en wordt de Sosefhal op z'n kop gezet als nooit tevoren. De artiesten van het Kerstrad zijn al eerder aangekondigd, maar de line-up met Freddy Moreira, John West en DJ Rob van Veen is nogmaals het benoemen waard! Alle ingrediënten zijn aanwezig om de jubileumeditie van het Kerstrad tot een groot feest te maken. En dan horen we jullie denken: wat komt er na dat feest? Dat vragen wij ons ook af, aangezien dit moeilijk te overtreffen is. Maargoed, na het feest beginnen we weer braaf met het aftellen naar de volgende editie van het Kerstrad.

Leeftijdscontrole en alcoholbeleid
De minimumleeftijd van het Kerstrad is 18 jaar. Aangezien we op ons sportpark de NIX18-regeling hanteren, houdt dit in dat er bij de ingang streng op leeftijd geconcentreerd zal worden. De aanwezige beveiliging zal alle bezoekers vragen om zich te legitimeren, hierbij is het verplicht om een fysiek identiteitsbewijs te tonen. We vragen alle bezoekers van het Kerstrad om de medewerking, zodat het voor de beveiliging ook een dag is om nooit te vergeten.

Aanvulling op de muntenverkoop
Eerder deze week werd er al meer informatie prijsgegeven over de garderobe en de muntenverkoop van het Kerstrad. Op de verstrekte informatie hebben we nog een kleine aanvulling, namelijk dat de oranje munten alleen met PIN te betalen zijn op het Kerstrad. Dit maakt het voor iedereen makkelijker en sneller om munten te halen en uit te delen, zo houden de bezoekers meer tijd over om te genieten van het rad en het bijbehorende feest.

Catering
Op een dag als het Kerstrad moet er natuurlijk ook voor de innerlijke mens gezorgd worden. Vandaar dat er een foodtruck aanwezig zal zijn om jullie ook van eten te voorzien. Zo zorgen we er samen voor dat iedereen een stevige bodem kan leggen voor de belangrijkste dag van het jaar. Let op: bij de foodtruck is het niet mogelijk om met de oranje munten te betalen, afrekenen kan met contant geld of PIN.

Kantine gesloten
Zoals gebruikelijk is de kantine op de dag van het Kerstrad gesloten. Door de sluiting van de kantine kunnen alle hardwerkende vrijwilligers zich volledig focussen op het opbouwen en voorbereiden van het Kerstrad. Uiteraard zien we jullie in het nieuwe jaar graag weer terug in de gezelligste kantine van het Westland, maar voor de restant van dit jaar blijft de kantine gesloten.

Tot zaterdag, tot Kerstrad!

Sosef & v/d Knaap