Schaduwcoach: Basso Pensionado dichtbij winterkampioenschap
vrijdag 9 december 2022

Ons vlaggenschip speelt aankomende zaterdag haar laatste wedstrijd voor de winterstop. Tegenstander van de dag is de nummer 6 van de ranglijst: Voorschoten '97. De oranjehemden van S.V. Honselersdijk bevinden zichzelf terug op de 11e plaats en kunnen de punten goed gebruiken. Ditzelfde geldt voor het grootste gedeelte van onze Schaduwcoaches.

In het klassement vinden we een koploper die inmiddels een mooie voorsprong heeft opgebouwd. Met 36 punten heeft Basso Pensionado een ruime voorsprong op de gedeelde nummers 2 (Jeannette en Stefan van Marrewijk) weten op te bouwen in de eerste 10 wedstrijden van dit seizoen. Toch is het winterkampioenschap nog niet helemaal zeker voor onze trotse koploper. Tijdens de wedstrijd van S.V. Honselersdijk tegen Voorschoten '97 zijn er namelijk - zoals te doen gebruikelijk - weer 7 punten te verdienen.

Kijken we naar de onderste regionen van de ranglijst, dan valt het op dat de onderste drie Schaduwcoaches nog erg ongelukkig zijn in hun voorspellingen. Harald Pothoven heeft het magische aantal van zeuven punten en daaronder strijden Cor Heskes en Kees Vogels om de rode lantaarn. Deze wordt momenteel door beide heren gedeeld, aangezien ze beiden 5 punten hebben weten te sprokkelen.

Zoomin'