S.V. Honselersdijk speelt gelijk tegen CION
maandag 19 september 2022

S.V. Honselersdijk moest vandaag aantreden voor de beker tegen 2e klasser CION uit Vlaardingen. Vooraf was al bekend dat beide ploegen een ronde verder waren. Dus er stond in deze wedstrijd eigenlijk weinig op het spel, maar CION dacht hier anders over. Gelijk na de aftrap was de verdediging van S.V. Honselersdijk niet attent genoeg waardoor Royama Ibrahim vrij voor Quinten van der Helm eenvoudig de 0-1 kon scoren. De thuisploeg kon moeilijk zijn draai vinden. Er werd in een veel te laag tempo gespeeld en bij balverlies zette de ploeg te laat druk. Daardoor was het niet dwingend genoeg en konden weinig kansen gecreƫerd worden. In de 12e minuut was er een kleine kans nadat Vince van Hagen Youri Riepe had aangespeeld randje strafschopgebied. Youri kreeg de bal niet goed onder controle waardoor de eerste kans verloren ging. De ploeg van Andre Lourens kreeg niet echt de controle over het middenveld. CION verdedigde zich met hand en tand en maakte het S.V. Honselersdijk heel lastig. Na een half uur spelen brak Brian Valstar toch door de verdediging en bracht Lars Ammerlaan in scoringspositie, maar keeper Bryan Struis redde op prachtige wijze. In de rebound kreeg Ben Wagener nog een mogelijkheid, maar zijn uithaal was te zwak. In de 35e minuut leek toch de 1-1 te vallen, maar het doelpunt van Ben Wagener werd wegens buitenspel afgekeurd.

De 2e helft een meer aanvallend S.V. Honselersdijk wat resulteerde in een kans voor Vince van Hagen na een mooie actie van Lars Ammerlaan. Het schot van Vince ging echter ver over. Maar de druk op het doel van CION nam toe. In de 62e minuut viel dan toch de verdiende gelijkmaker van Brian Valstar na een pass van broer Joey, 1-1. Hierna werd het spel wat onvriendelijker en S.V. Honselersdijk liet zich meer en meer terugzakken. Het spel werd er niet beter op voor de Dijkenaars. CION vocht zich terug in de wedstrijd en creƫerde aan het eind van de wedstrijd nog wat kansen via een aantal corners. Maar er kwam geen verandering meer in de stand.

Zaterdag begint de competitie tegen HVV.
HVV stapte dit seizoen over van de zondag naar de zaterdagafdeling. Afgelopen seizoen eindigde HVV 2e in de 2e klasse zondag achter kampioen Wippolder. In de nacompetitie won het in de finale tegen sv Donk uit Gouda en was daarmee verzekerd van promotie naar de zaterdag eerste klasse.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Nigel Hendrix, Max van der Kraan (geel, -60 Brent Gardien), Rik van Schie, Nick van der Kraan, Youri Riepe, Joey Valstar (A), Vince van Hagen (-87 Daan van Elswijk), Brian Valstar, Lars Ammerlaan, Ben Wagener (-64 Kevin Bogaards)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst