Voorbeschouwing: S.V. Honselersdijk ontvangt Valken'68 in de jacht op meer
vrijdag 20 mei 2022

In de afgelopen weken heeft het eerste elftal van S.V. Honselersdijk zich op knappe wijze veilig weten te spelen in de eerste klasse. Door de winstpartijen op bezoek bij AFC en ZOB is het vlaggenschip met nog 3 wedstrijden op het programma in veilige haven. De goede reeks heeft zelfs dusdanig zijn vruchten afgeworpen dat zelfs het behalen van de derde periode nog tot de mogelijkheden behoort.

Morgenmiddag ontvangt ons eerste elftal op een hopelijk zonnig Sportpark de Strijphorst bezoekers uit Valkenburg. Eerder deze competitie ging de uitwedstrijd bij Valken'68 verloren (3-1) en dus is het elftal van trainer André Lourens gewaarschuwd. De Valkenburgers hebben zich nagenoeg veilig gespeeld, alleen een doemscenario in de laatste 3 wedstrijden kan nog voor problemen zorgen bij Valken'68.

Bij een thuiswedstrijd tegen Valken'68 gaan de gedachten automatisch terug naar zaterdag 9 juni 2018. Onder zonnige omstandigheden werd dit een memorabele dag voor de Honselersdijkers. In de halve finale van de nacompetitie voor promotie naar de eerste klasse lukte werkelijk alles. Door een ware Honselse wervelstorm werd het maar liefst 7-0 tegen de tegenstander van morgen. De verhoudingen zullen morgenmiddag met zekerheid anders liggen, maar het blijft hoe dan ook een mooie herinnering in de clubgeschiedenis van S.V. Honselersdijk.

Voorafgaand aan de wedstrijd van het eerste elftal ontvangt ook ons tweede elftal Valken'68 als tegenstander. In de luwte werkt het elftal van trainer Jasper Steringa zich stilletjes richting een mogelijk ticket voor de nacompetitie. De laatste 3 wedstrijden zullen uitwijzen of de periodetitel binnen gesleept zal worden, wat recht geeft op nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse. Een knappe prestatie van ons tweede elftal, dat hopelijk morgen de drie punten op ons sportpark weet te houden.

Het beloven mooie duels te worden tussen de eerste en tweede elftallen van S.V. Honselersdijk en Valken'68. Er is nog genoeg om voor te spelen, wat de strijd altijd een extra tintje geeft. Hopelijk kunnen de selectie elftallen ook morgen weer rekenen op de steun van de Honselse supporters.

Tot morgen op Sportpark de Strijphorst!

Sosef & v/d Knaap