Don Peters vanaf seizoen 2022-2023 speler van S.V. Honselersdijk
woensdag 23 februari 2022

Vanaf volgend seizoen komt Don Peters de selectie van S.V. Honselersdijk versterken. De 19-jarige Naaldwijker maakt de overstap van Westlandia O21 naar onze mooie club.

Voor Don is S.V. Honselersdijk geen onbekende vereniging. Naast dat hij regelmatig bezoeker is van ons sportpark, waaronder op de beroemde Super Saturdays, is Don geen onbekende voor sommige selectiespelers. Don zit samen in een vriendengroep met 1ste elftal speler Max van der Kraan. Daarnaast bezoekt Don als seizoenskaarthouder met laatst genoemde, eerste elftal keeper Quinten van der Helm en 2de elftal leider Alex Voskuil de thuiswedstrijden van Feyenoord. Bovendien is Don de kleinzoon van voormalig 1ste elftal speler Peter Zuijderwijk. “Mijn opa heeft meer dan 500 wedstrijden in het 1ste van S.V. Honselersdijk gespeeld!”.

De middenvelder die ook centraal acterin uit de voeten kan, doorliep de gehele jeugdafdeling van Westlandia. Zijn grootste succes behaalde Don in de JO17, door op de laatste speeldag ongeslagen kampioen te worden in de 3de divisie. “Het werd 3-1 tegen de nummer 2 Jodan Boys. Deze wedstrijd heb ik pas nog met trots teruggekeken op YouTube”. Klik hier voor het videoverslag met rugnummer 6 Don Peters en toeschouwer Max van der Kraan (3:06). De voetbalkwaliteiten van de jeudgspeler Don werden buiten de regio opgemerkt, wat resulteerde in het spelen voor de KNVB en stages bij ADO Den Haag en zijn club Feyenoord. “Bij ADO Den Haag was ik aangenomen, echter gooide vervoersproblemen roet in het eten”.

De 1ste jaars HBO student van de opleiding Business Studies, hoopt bij S.V. Honselersdijk meer plezier te halen uit het voetbal dan nu af en toe het geval is. Mede door corona wordt er op trainingsdagen veel doorgeschoven met spelers naar het 1ste zondagelftal. “Soms trainen we met 5 of 6 man”. Aangezien S.V. Honselersdijk werkt met het 1ste en 2de elftal als één selectie en gezamenlijk traint, hoeft Don hier vanaf volgend seizoen niet meer voor te vrezen.

Don kijkt uit naar zijn nieuwe uitdaging bij S.V. Honselersdijk. “Ik wil mijzelf zoveel mogelijk laten zien met als doel spelen in het 1ste elftal”. Met Don z’n intentie om vele jaren voor S.V. Honselersdijk te voetballen, kijken wij ernaar uit om Don in het oranje te zien voetballen. Wie weet misschen wel vaker dan zijn opa Peter Zuijderwijk!

Prins Group