S.V. Honselersdijk in het nieuws
maandag 24 januari 2005

Zakelijke zege koploper Monster opent Hans Bos in de Westlandsche Courant. Deze keer het gehele artikel. 'Met nog acht speeldagen verzamelde Monster nu al meer punten dan vorig seizoen en krijgt het laatste jaar onder Rob Warner een steeds feestelijker karakter. Warner hoopt deze week rond te komen met SC Feyenoord over een rol als jeugdcoördinator. Monster kwam in de eerste beurt na de winterstop slecht uit de startblokken, gunde Honselersdijk aanvankelijk het initiatief, maar trok over negentig minuten verdiend aan het langste eind. Het betekende revanche voor de 1-2 nederlaag op Polanen.
Voor Honselersdijk wordt het nog een zware tweede seizoenhelft. In drie thuisbeurten en vijf uitduels moet geprobeerd worden afstand te nemen van de degradatieplaatsen. Een langse absentielijst is mede de oorzaak van de lage klassering. Jasper Steringa viel binnen twintig minuten uit met een knieblessure met tickets voor een wintersportvakantie in de binnenzak. Honselersdijk staat precies op een punt gemiddeld, scoort moeizaam en incasseerde bijna de meeste tegentreffers. Doelman Tom van Schie maakte zaterdag ook al geen sterke indruk.
Bij Monster stokte de adem na drie minuten toen Patrick van der Ende een vrije doortocht richting Mauris Voskamp kreeg. Marco Olsthoorn ('Ik zat blijkbaar nog met m'n hoofd bij het trainingskamp, heel gezellig'), verzuimde te vlaggen voor buitenspel, maar een vroege openingstreffer bleef uit. Fluitist Kuup hield het duel kort, floot veel, maar hield aanvankelijk de kaarten op zak. Pas in de tweede helft werd Mike Mast met geel bekeurd na een overtreding op Robin van Zanten, die later met kramp uitviel.
Er stond toen al een 0-2 tussenstand op het scorebord, omdat Monster over beide speelhelften verdeeld succes boekte via Perry Looye. Na zeven minuten was het voor de eerste keer raak. Voorbereidend werk was er van Cees van der Kruk en Jurg Wartewig, waarna Erwin Bouwman het speeltuig nog beroerde en de eigen lat raakte. De rebound was voor Looye: 0-1. Honselersdijk, dat kansjes kreeg via Patrick Kester en naamgenoot Van der Ende, zag Monster steeds meer domineren en ergerde zich alleen nog maar aan de arbitrage van Kuup, die echter een ruime voldoende haalde.
Een kwartier voor tijd verdubbelden de gasten de marge. Een vrije trap van Van der Kruk werd verlengd door Wartewig en de afronding was opnieuw van Looye. De wedstrijd leek gespeeld, maar Honselersdijk putte nieuwe inspiratie uit de treffer in eigen doel van René van Dijk, die de bal achter Voskamp werkte na een klutssituatie. Met nog twee minuten en extra blessuretijd zette Honselersdijk nog een keer aan. Mike Mast had nog een venijnig schot, maar koploper Monster liet zich geen tweede keer verrassen. De bezoekers hadden pas na afloop nog een tweede cadeautje. Voorzitter Jan Bogaard kreeg een nieuwe bal en een vaantje overhandigd van vakbroeder Jan van Antwerpen. Een goedmakertje, omdat Monster onbedoeld verstek liet gaan op de receptie van de jubilerende vereniging.'

Prins Group