Jan Plomp supporter van S.V. Honselersdijk in hart en nieren
zondag 14 februari 2021

Op 4 januari 2021 jongstleden is Jan Plomp op een te jonge leeftijd overleden.

Jan Plomp dé kapper van Honselersdijk is voor velen een bekende supporter bij S.V. Honselersdijk. Zaterdagmiddag als het eerste elftal van S.V. Honselersdijk moest voetballen stond Jan langs het veld om zijn ploeg aan te moedigen. Zowel bij de thuiswedstrijden als bij de uitwedstrijden kon de ploeg op de steun van Jan rekenen. Jan vond het heerlijk om op zaterdag naar de voetbal te gaan. Als fanatieke supporter moedigde hij de ploeg, op zijn bekende humoristische wijze, aan. Over de speelwijze en de kwaliteit van het spel, nam Jan geen blad voor de mond. Als het goed was kreeg je dat te horen maar als het slecht was, kregen trainer en spelers dat ook te horen. De spelers en trainer konden dat van Jan goed accepteren.

Bij de thuiswedstrijden kwam Jan altijd ruim voor de wedstrijd naar de bestuurskamer voor het programmaboekje en een bakkie koffie. Dan wilde hij alles weten over de ploeg, de geblesseerden en hoe het met de vereniging ging. Jan was meer dan een supporter van het eerste elftal. Hij was erg betrokken bij de gehele vereniging.

S.V. Honselersdijk kon ook altijd rekenen op Jan als huisfotograaf van de club. Hij stond altijd voor ons klaar als er foto’s gemaakt moesten worden van bijvoorbeeld de elftallen, het clubblad of tijdens de receptie van het 50- jarig bestaan.

Jan was aanwezig tot en met de laatste thuiswedstrijd van ons eerste elftal. Wij zullen zijn support en humor missen op de club.

Namens El en de kinderen mag ik iedereen bedanken voor de fijne reacties die zij na het overlijden van Jan hebben mogen ontvangen door middel van een kaartje, bloemen of een aardig woord.

Erik Sosef, voorzitter van S.V. Honselersdijk

Condubouw