Beker toernooi eindigt in Zoetermeer
zondag 13 september 2020

Een scherper en beter DSO kegelde S.V. Honselersdijk uit de beker en bezorgde S.V. Honselersdijk daarmee een slechte generale voor de competitie start volgende week. Daar waar de eerste kans nog gekeerd werd door onze keeper (foto 1), stond al in de vierde minuut stond de 1-0 op het scorebord. En in de 13e de 2-0. De linkerkant van DSO fladderde door de achterhoede en zorgde met de spits voor constante dreiging.
S.V. Honselersdijk stelde daar in de eerste helft feitelijk welgeteld een doelrijpe kans tegenover. Deze is op foto zes te zien. De 3-0 viel in de 37e minuut en kon door DSO ‘eenvoudig’ bij de tweede paal worden ingekopt. Daar waar de 2-0 ook al een verdedigingsfout was zoals te zien op foto acht.
De tweede helft kwam S.V. Honselersdijk beter voor de dag en trok het spel wat meer naar zich toe. Het leverde een aantal schietkansen op, welke echter geen doel troffen. De eer werd dan ook niet gered. Wel viel de 4-0 in 59e minuut uit een fraaie vrije trap van DSO.
Goed nieuws was er voor Joey Valster, die zijn rentree maakte in het eerste elftal na een vervelende blessure (laatste wedstrijd in november 2019).
Volgende week start de competitie 2020-2021 met een uitwedstrijd tegen Forum Sport. Belooft een slechte generale een goede start?

Opstelling:
Quinten van der Helm, Rick van Schie, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Ricardo van der Zijden (-46 Nigel Hendriks), Brent Gardien, Leon de Brabander, Youri Riepe (-76 Joey Valstar), Brian Valstar, Tom van Veen, Kevin Bogaards (57- Max van der Kraan)

Van der Meer verzekeringen