S.V. Honselersdijk sleept op de valreep een gelijkspel uit het vuur
maandag 17 februari 2020

S.V. Honselersdijk heeft zaterdagmiddag tegen Heinenoord na een 3-1 achterstand, mede door veel strijd en veerkracht, alsnog een 3-3 gelijkspel uit het vuur weten te slepen. In de 90e minuut scoorde invaller Ruben de Groot de gelijkmaker. De heenwedstrijd eindigde ook in een 3-3 gelijkspel en vlak voor tijd werd daar de gelijkmaker gescoord door Kevin Bogaards. Het gelijke spel bracht beide ploegen niet weg van de laagste plaatsen in de 1e klasse.

Trainer Andre Lourens kon vandaag geen beroep doen op Michel van Giesen na de rode kaart tegen Die Haghe. Michel heeft 2 wedstrijden aan zijn broek gekregen. Zijn vervanger Lars Ammerlaan startte op het middenveld, waardoor Leon de Brabander een plek naar achteren schoof.

Het begin van de wedstrijd was hoopvol. In de eerste minuut was het Nigel Hendriks die goed voor zijn tegenstander kwam en Kevin Bogaards de gelegenheid gaf om een actie te maken. Kevin stuitte in eerste instantie op de Heinenoordse verdediging, maar hield toch balbezit en tikte de bal naar Tom van Veen. Uit een mooie beweging van Tom raakte hij zijn tegenstanders kwijt, echter keeper Dillan Heijnen kon op tijd de bal oppikken. Na wat spelde prikken van Heinenoord die door keeper Quinten van der Helm onschadelijk werden gemaakt was het Tom van Veen die alleen on tour ging. Hij glipte simpel langs een aantal verdedigers en haalde hard uit, maar de paal bracht redding voor de ploeg van Joop Hiele. De rebound was voor Youri Riepe, maar hij zag zijn inzet weggewerkt worden.
Na deze beginfase zakte het spel ver weg bij de Dijkenaars. Veel balverlies en zwak ingrijpen op het middenveld, zorgde ervoor dat Heinenoord er gevaarlijk uit kwam. In de 21e minuut was het Larbi El Harouchi die alleen op keeper Quinten van der Helm afging, maar Quinten was op tijd zijn doel uit om redding te brengen. Uit de volgende aanval was het Marcel Bruggeling die een inzet van Remco Buist op tijd wist weg te werken. In de 27e minuut viel dan toch de treffer. Na goed opkomen van Ramon Salaz bereikte zijn voorzet Remco Buist. In eerste instantie kon Youri Riepe de bal nog wegwerken, maar bij de tweede poging van Remco Buist belandde de bal uiterst lullig en buiten bereik van Quinten van der Helm in het doel, 0-1. Ook na de tegen goal kon S.V. Honselersdijk nog weinig terug doen. Vele malen werd de lange bal gehanteerd, maar de zogenaamde tweede ballen werden niet veroverd. Hierdoor verloor de ploeg de controle over het veld. In de 37e minuut was het ook dan raak voor de Heinenoorders door Noel Goosens,0-2. Net voor de rust was het Tom van Veen die ver in het strafschopgebied was doorgedrongen en onderuit werd gehaald. Oud-Eredivisie scheidsrechter Roelof Luinge zag hier echter een schwalbe in en toonde Tom de gele kaart !!.

Na de rust een kleine omzetting in het team van Andre Lourens en dat bracht gelijk meer voetbal en rust bij de thuisploeg. In de 49e minuut was het Brian Valstar die op rechts tot het strafschopgebied kon doordringen en de bal goed breed legde op de meegelopen Tom van Veen. Met een simpele beweging scoorde Tom de aansluitende treffer, 1-2. De Dijkenaars knokten nu wel voor elke meter, maar kregen in de 56e minuut halverwege eigen helft een vrije trap tegen. Uit de vrije trap van Larbi El Harouchi werd door Davy Kaptein de score weer naar een verschil van 2 doelpunten gebracht,1-3. Heinenoord dacht al op rozen te zitten en begon al met tijd te rekken. Maar S.V. Honselersdijk dacht hier anders over. Het drukte Heinenoord terug op eigen helft en kregen wat kansen. In de 70e minuut was het Brian Valstar die na een een-tweetje met Leon de Brabander vrij het strafschopgebied in kon gaan, maar zijn schot werd nog net gekeerd door de verdediging van Heinenoord. In het laatste gedeelte van de wedstrijd stuurde trainer Andre Lourens Ruben de Groot en Pawel Rubin het veld in die met hun lengte voorin voor onrust konden zorgen en dit had effect. Door balverlies kon Angelo Zwirs ongehinderd in de 82e minuut recht op keeper Dillan Heijnen af gaan en hij scoorde koelbloeding de 2-3. Een alles of niets om de gelijkmaker te scoren had effect. In de 90e minuut werd Ruben de Groot halverwege de helft van Heinenoord onderuit gehaald. De goed leidende scheidsrechter Luinge gaf terecht een vrije trap voor S.V. Honselersdijk. De vrije trap van Brian Valstar werd diep in het strafschopgebied gebracht. In het overvolle strafschopgebied was het Ruben de Groot die het laatste tikje kon geven en terecht de 3-3 op het score bord bracht.

S.V. Honselersdijk heeft nu 2 weken rust en kan zich dan op gaan maken voor het treffen tegen koploper Poortugaal.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Rik van Schie, Marcel Bruggeling (A, -63 Ruben de Groot), Nigel Hendriks, Youri Riepe, Lars Ammerlaan (-45 Nick van der Kraan), Leon de Brabander (-80 Pawel Rubin), Kevin Bogaards, Angelo Zwirs, Tom van Veen (geel), Brian Valstar

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst