Oefenwinst S.V. Honselersdijk tegen HVC’10
zondag 19 januari 2020

Voor de ploeg van Andre Lourens was het tijd om het zelfvertrouwen een beetje op te krikken. Na de bekervernedering tegen Naaldwijk had S.V. Honselersdijk wat goed te maken. HVC’10 was dan ook een ideale tegenstander om het een en ander recht te zetten. Tegen de ploeg van oud trainer Piet Boon liet de Dijkse formatie zien dat de ploeg weer vorm krijgt mede door toedoen van de teruggekeerde geblesseerde spelers. Het won door een goede 2e helft met 3-2.

Voor spelers en supporters was het een welkome weerzien van de oud trainer Piet Boon en verzorger Sjaak Brunt. Voor de Dijkse spelers dus een extra dimensie om een goed resultaat neer te zetten. Het werd een leuke open wedstrijd waarin de eerste helft de kansen verdeeld werden. Na 8 minuten had Nando Kok al de eerste klap kunnen uitdelen nadat hij door Tom van Veen vrij voor keeper Tom van der Spek werd gezet, maar zijn schot ging hoog over. In de 16e minuut werd er hands gemaakt net buiten het strafschopgebied. Tom van Veen mocht aanleggen en schoot de bal onbereikbaar voor keeper Tom van der Spek in de kruising. Lang kon de thuisploeg niet genieten. In de 20e minuut werd de bal goed voorgebracht en Michael van den Bos was er als de kippen bij om de gelijkmaker aan te tekenen. HVC’10 probeerde door te drukken en creëerde wat doelrijpe kansen, maar die gingen voorlangs en ook Leon de Brabander bracht nog redding op de doellijn na een kopbal van Michael van den Bos.

De 2e helft bracht wat meer vuur aan Dijkse kant. Vooral door toedoen van Tom van Veen kreeg de ploeg meer vleugels. In de 52e minuut drong Tom tot ver in de verdediging van HVC’10. Zijn voorzet bij de achterlijn op Kevin Bogaards werd net verijdeld door Leroy Smits. In de 60e minuut was het toch HVC’10 die op voorsprong kwam. In eerste instantie kon keeper Dahley le Duc nog redding brengen, maar de bal werd alsnog door Rico Sterrenberg hard ingeschoten, 1-2. Niet veel later kon S.V. Honselersdijk de stand alweer gelijk trekken. Tom van Veen was de verdediging van HVC’10 te snel af en werd net voor het strafschopgebied vastgehouden. De vrije trap werd in eerste instantie gered door keeper Tom van der Spek, maar de rebound was voor Nigel Hendriks,2-2. De thuisploeg kreeg de smaak te pakken en speelde het balletje snel rond. Het creëerde nu volop mogelijkheden en open kansen voor Angelo Zwirs, Kevin Bogaards en de ingevallen Brian Valstar. In de 79e minuut viel dan ook de winnende treffer aan Dijkse kant. De assist van Tom van Veen diep op Angelo Zwirs was op maat en Angelo wist wel raad met deze geboden kans en liet keeper Tom van der Spek het nakijken, 3-2.
De 3-2 overwinning was een welkome opsteker voor zaterdag tegen RVVH. Verleden jaar wonnen we daar met 2-1 en hopen dat we daar hetzelfde resultaat kunnen boeken.

Opstelling:
Dahley le Duc (-68 Quinten van der Helm), Nigel Hendriks, Marcel Bruggeling (A, -45 Ruben de Groot), Michel van Giesen, Rick van Schie (-75 Branco Kok), Kevin Bogaards, Leon de Brabander, Youri Riepe, Angelo Zwirs, Nando Kok (-60 Brian Valstar), Tom van Veen

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst