S.V. Honselersdijk mist teveel kansen tegen Brielle en doet zichzelf tekort
zondag 8 december 2019

S.V. Honselersdijk liet dure punten liggen tegen Brielle. De mannen van trainer André Lourens hadden voor de pauze duidelijk de betere kansen en hadden het aan zichzelf te wijten dat het niet met voorsprong de rust in ging. Het had ook vanmiddag botte pech dat keeper Mitchell Lieshout van Brielle in uitstekende vorm stak. Hij zorgde er namelijk voor dat Brielle huiswaarts keerde met een 1-2 overwinning.

De wedstrijd was nauwelijks één minuut oud of een dot van een kans ging helaas verloren voor de thuisploeg. Na een knappe combinatie tussen Brian Valstar en Kevin Bogaards kon laatstgenoemde alleen op keeper Mitchell Lieshout afgaan. Kevin speelde de bal net te ver voor zich uit en trof de uitlopende keeper Lieshout op zijn weg. Hierna had Brielle wat meer balbezit, maar echt gevaarlijk werd het niet. Het meeste gevaar kwam van de thuisploeg zelf. In de 13e minuut een onderschepping van de op het middenveld gestarte Marcel Bruggeling. De bal op Tom van Veen was uitstekend om hard uit te halen, maar het was weer keeper Lieshout die de bal tot corner wist te werken. Zo bleek de verdediging van Brielle niet het sterkste punt te zijn. Nauwelijks een paar minuten later was het Leon de Brabander die de bal veroverende en op links Brian Valstar aanspeelde. Met een simpele beweging werd Tom van Veen randje strafschopgebied aangespeeld. Tom kapte zijn directe tegenstander uit en haalde met rechts uit, maar vond weer keeper Lieshout op zijn weg die de bal met zijn benen tegen hield en alsnog de bal kon pakken. Zuur was dan ook dat Michel van Giesen met een duel onbedoeld de bal tegen zijn arm kreeg en scheidsrechter de Witte naar de stip wees. Voor aanvoerder Lex van Dommelen was dit een koud kunstje en scoorde tegen de verhouding in 0-1. Gelijk na de aftrap was het Tom van Veen die met een steekpass Brian Valstar bediende. Alleen voor keeper Lieshout moest dit de gelijkmaker worden. Maar Brian schoot van dichtbij net naast. De Brielse ploeg was eigenlijk nog niet gevaarlijk geweest en kon na een half uur toch weer juichen. Gepruts op het middenveld was de oorzaak dat de bal verloren werd en Brielle op rechts de bal kon voorgeven en via Raoul Gillet de 0-2 op het scorebord kwam. Even leek het erop dat in de 40e minuut Michel van Giesen het veld moest verlaten nadat hij verkeerd op zijn arm viel, maar hij kon gelukkig verder voetballen. Slechter liep het af in de 44e minuut voor Brian Valstar die met een hamstring blessure het veld moest verlaten en vervangen werd door Lars Ammerlaan.

De 2e helft was minder voor beide kanten. Veel ging er mis en ballen werden simpel ingeleverd. Brielle nam geen risico en probeerde het verdedigend dicht te houden. S.V. Honselersdijk hanteerde vaak de lange bal wat voor de verdediging van Brielle weinig gevaar opleverde. Toch was het S.V. Honselersdijk die de eerste grote kans kreeg in de 2e helft. Het was Leon de Brabander die op het middenveld Brian Smits aftroefde en direct op Tom van Veen speelde. Alleen op het doel af wist hij keeper Lieshout niet te passeren. In de 59e minuut kreeg Brielle zowaar zijn eerste kans na een uitglijder van Michel van Giesen, maar de lob van Lex van Dommelen ging over het doel van de uitgelopen keeper Dahley le Duc. Door een eigen fout van Brielle kwam S.V. Honselersdijk toch weer terug in de wedstrijd. Een foutieve kopbal terug op keeper Lieshout zat Lars Ammerlaan goed tussen en hij scoorde de aansluitingstreffer. De Dijkenaars probeerde nog de resterende tijd de gelijkmaker te forceren. Ook keeper Dahley le Duc trok mee naar voren bij een van de laatste aanvallen, maar dat mocht allemaal niet meer baten.

Door de nederlaag tegen Brielle zakt de ploeg van André Lourens verder weg en zal er alles aangelegen zijn om de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen SHO met winst af te sluiten.

Opstelling:
Dahley le Duc, Rick van Schie, Ruben de Groot (-58 Ricardo van der Zijden), Michel van Giesen, Nigel Hendriks, Leon de Brabander (geel), Tom van Veen, Marcel Bruggeling (A), Kevin Bogaards, Nando Kok (-78 Tim van der Meer), Brian Valstar (-44 Lars Ammerlaan)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst