S.V. Honselersdijk met 5-2 de mist in tegen VOC voor de beker
donderdag 24 oktober 2019

S.V. Honselersdijk is in de eerste bekerronde uitgeschakeld door hoofdklasser VOC uit Rotterdam en verloor met 5-2. De Dijkenaars deden niet veel onder voor de Rotterdammers, maar de mannen van Andre Lourens misten de kansen terwijl VOC elk kans benutte.

Het was nog de vraag of de wedstrijd doorgang kon vinden. Vlak voor aanvang stak de mist op, maar scheidsrechter van Kommer liet de wedstrijd toch door gaan. Wel werd er met een oranje bal gespeeld, maar deze bal was al na 5 minuten kwijt toen Marcel Bruggeling de bal richting Zestienhoven knalde. Aangezien er geen oranje ballen meer aanwezig waren, was het af en toe moeilijk om de bal te volgen.

De eerste gevaarlijke momenten waren voor S.V. Honselersdijk. In de 7e minuut was het billenknijpen voor VOC, toen een corner van Tom van Veen voorlangs het doel geschoten werd zonder dat er iemand de bal raakte. Even later kwam S.V. Honselersdijk er sterk uit en werd jammer genoeg een 4 tegen 3 situatie niet goed uitgespeeld. Na een kwartier spelen was het VOC die 2 keer scoorde in een paar minuten tijd (2-0). In de 20e minuut kon Tom van Veen wat terug doen door de bal in de kruising te schieten, 2-1. Na een half uur was het een uitval VOC waaruit de 3-1 viel. Vlak voor de rust had S.V. Honselersdijk de aansluitingstreffer kunnen scoren nadat Angelo Zwirs een open kans mistte.

De 2e helft was maar net begonnen en VOC scoorde de 4-1. In de 55e minuut kon de keeper van VOC een schot van Brent Gardien net tot corner verwerken. Uit de corner van Joey Valstar kon Michel van Giesen vrij inkoppen, 4-2. Met wat extra aanvallers probeerde de Dijkenaars de achterstand ongedaan te maken maar, een uitval van VOC leverde nog een tegendoelpunt op, 5-2

Opstelling:
Quinten van der Helm, Rick van Schie, Bryan de Brabander (-64 Luke Groenenboom), Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Joey Valstar (geel), Brent Gardien (-57 Tim van der Meer), Tom van Veen, Brian Valstar, Angelo Zwirs, Nando Kok (geel)

Verslag: Jan de Brabander

Sosef & v/d Knaap