Eerste competitiewinst voor eerste elftal van S.V. Honselersdijk
maandag 21 oktober 2019

In een enerverende wedstrijd maakte S.V. Honselersdijk korte metten met de formatie uit Nootdorp en won uiteindelijk met 4-2. S.V. Honselersdijk behaalde tegen Nootdorp dan ook zijn 1e overwinning in deze competitie en liet gelijk ook zien dat het nog wel degelijk kan scoren. Werd er in de eerste 4 competitiewedstrijden slechts 1 keer gescoord, tegen Nootdorp wisten ze het net 4x te laten bollen en dat hadden er makkelijk meer kunnen zijn.

Nootdorp had na de openingsminuten weinig in te brengen. De dijkse formatie van Andre Lourens speelde gretig en toonde aan dat het baas in eigen huis wilde zijn en daarmee alle drie de punten in Honselersdijk wilde houden. Nootdorp was niet bij machte om echt gevaarlijk te worden en moest het vooral op het middenveld afleggen. Vooral de op het middenveld geposteerde Tom van Veen was vaak ongrijpbaar voor de verdediging van Nootdorp. Vaste bewaker Peter Korteling had een zware middag. Maar het duurde tot de 19e minuut eer S.V. Honselersdijk het verzet kon breken. Aan de linkerkant werd Angelo Zwirs goed aangespeeld en hij zette zijn directe tegenstander knap opzij. Uit zijn voorzet kwam de bal uiteindelijk bij Tom van Veen die zag dat keeper Yannic Augustinus te ver voor zijn doel stond. Zijn inzet werd langs keeper Augustinus geschoten, maar de op de doellijn afstormende Dirk Kuster kon niet anders doen dan de bal in eigen doel koppen, 1-0. Een terechte voorsprong, maar nauwelijks een paar minuten later stond Jael Paas van Nootdorp op rechts volkomen vrij. Zijn actie werd gevolgd door een goed schot, maar werd uiteindelijk weggewerkt door keeper Dahley le Duc. Maar de thuisploeg bleef de meest gevaarlijke ploeg dat naarstig op zoek ging naar een grotere voorsprong. In de 23e minuut was het Rick van Schie die na een afgeslagen aanval de bal op zijn rechter pantoffel nam, maar keeper Yannic Augustinus kon nog net de bal uit de kruising wegtikken. Het laatste kwartier van de 1e helft was eenrichtingsverkeer richting Nootdorps doel. Nootdorp rammelde aan alle kanten. S.V. Honselersdijk creƫerde vele kansen, maar de goed keepende Nootdorpse goalie wist van geen wijken. In de 42e minuut was de verdediging van Nootdorp weggespeeld en kon Brian Valstar na de steekpass van Tom van Veen alleen op de uitlopende Yannic Augustinus af gaan. Met zijn snelheid had Brian keeper Yannic Augustinus zo uit kunnen spelen, maar hij koos voor een schot die via de handen van keeper Augustinus net naast ging. Even later toch gerechtigheid. Het was Angelo Zwirs die om zijn tegenstander de bal buiten het strafschopgebied hard uithaalde en formidabel in de verste kruising schoot, 2-0.

De 2e helft kwam Nootdorp meer uit zijn schulp en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. Het eerste kwartier van de tweede helft was dan ook voor Nootdorp. De angst dat Nootdorp dichter bij zou komen was kennelijk de spelbreker voor het spel van de Dijkenaars. In de 50e minuut floot scheidsrechter Eren voor een vrije trap, na vermeend hands van Ricardo van der Zijden. De vrije trap genomen door Jop Verhagen ging tot grote opluchting via de kruising naast het doel. Even later was het Ricoberto Luijando die op links langs Michel Giesen dreigde te gaan, maar Michel kon door een sliding alsnog een voorzet voorkomen door de bal over de achterlijn te glijden. De corner werd alsnog weg gestompt door Dahley le Duc. In de 58e minuut een overtreding door Angelo Zwirs net buiten het strafschopgebied. De vrije trap genomen door Jop Verhagen werd in de muur gesmoord. De aanvalsdrang bleef aan voor Nootdorpers. In de 60e minuut een aanval waarbij 3 spelers van Nootdorp buitenspel stonden. De dijkse grensechter Eric Roeten vlagde voor buiten spel maar scheidsrechter Eren weigerde te fluiten voor buitenspel, daar de bal door de defensie van S.V. Honselersdijk weggewerkt kon worden. Echter Nootdorp kwam daarna gelijk in balbezit en wist dan toch via Pim van Hulst op 2-1 te komen. Grensrechter Eric Roeten vroeg nog om uitleg waarom hij in eerste instantie niet floot voor buitenspel, maar werd in het ongelijk gesteld !!! Maar verder liet S.V. Honselersdijk het niet meer komen. De ploeg pakte het spelletje van voor de rust weer op en via de buitenkanten werd Nootdorp op eigen helft weer teruggedrongen en kreeg het kansen om verder uit te lopen. In de 68e minuut kreeg Randy Stanneveld geel na een overtreding op Nando Kok en aangezien hij al een gele kaart op zak had, ook na een overtreding op Nando, kon hij met rood vertrekken. S.V. Honselersdijk kreeg nu meer ruimte, aangezien Nootdorp toch ook voor een puntje ging. Het was dan ook te danken aan keeper Yannic Augustinus dat het niet snel op grotere achterstand werd gezet. In de 73e minuut een knappe onderschepping van Ricardo van der Zijden die licht geblesseerd achter bleef liggen. De uitval via Brian Valstar mocht verder worden gegaan en door Brian werd snel de achterlijn opgezocht. De lage voorzet van Brian werd knap afgemaakt door de inkomende Nando Kok, 3-1. In de 80e minuut was de wedstrijd gespeeld. Een actie van Tom van Veen leek te stranden, maar de bal kwam op gelukkige wijze toch bij de ingevallen Kevin Bogaards die Tom alsnog de gelegenheid gaf de 4-1 te scoren. Vlak voor tijd wist Nootdorp nog wat terug te doen via Serhat Cakmak (4-2) maar verder liet S.V. Honselersdijk het niet komen, zodat met groot applaus de eerste overwinning werd begroet op de Strijphorst.

Opstelling:
Dahley le Duc, Rick van Schie, Ruben de Groot, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Joey Valstar, Ricardo van der Zijden, Tom van Veen, Brian Valstar, Angelo Zwirs, Nando Kok (-75 Kevin Bogaards)

Zoomin'