S.V. Honselersdijk geeft de zondag formatie van Westlandia goed partij
donderdag 5 september 2019

S.V. Honselersdijk verloor dinsdagavond met 3-2 tegen Westlandia zondag. Het was een nuttige oefenwedstrijd, waarvan aan beide kanten de reserves ruimschoots aan bod kwamen.

Het waren de Westlandianen die fel uit de startblokken kwamen. Door fel op de bal te zitten en flink de druk erop te zetten, kreeg S.V. Honselersdijk het in het begin zwaar te verduren. De formatie van Andre Lourens kon alleen via uitvallen enigszins gevaarlijk worden. Zo ook in de 9e minuut toen Luke Groenenboom de buitenspelval ontweek en hij alleen op het doel af kon gaan, maar de keeper redde ter nauwer nood. Nog geen minuut later was het toch Westlandia die razend snel eruit kwam en Dahley le Duc kansloos liet, 0-1. De druk bleef groot op het Dijkse doel en het fysiek sterke Westlandia was duidelijk gemunt om de score snel op te voeren. Maar een mooie aanval op rechts bracht de Dijkse formatie toch weer op gelijke hoogte. Het was Kevin Bogaards die bekwaam de 1-1 scoorde. Hierna had keeper Dahley le Duc een 3 tal knappe reddingen in huis, maar net voor de rust was het toch Westlandia die de score opvoerde naar 1-3.

Na de rust de nodige wissels aan Dijkse kant. Gedurfd werd Westlandia zoveel mogelijk vastgezet op eigen helft, door vroeg te storen en dat werkte goed. S.V Honselersdijk hield zich knap staande en veel kansen werden niet meer weggegeven. Aan het eind van de wedstrijd kwamen er nog mogelijkheden voor S.V. Honselersdijk en dat leverde vlak voor tijd een treffer op. Na een goede breedtepass van Angelo Zwirs, was het voor Luke Groenenboom een 'koud kunstje' om de bal in één keer binnen te tikken, 2-3.

Zaterdag om 17:00 speelt S.V. Honselersdijk thuis tegen zondag 2e klasser HMSH.

Opstelling:
Daley le Duc, Quinten van der Helm, Nigel Hendriks, Ruben de Groot, Marcel Bruggeling, Rico Kok, Branco Kok, Lars Ammerlaan, Leon de Brabander, Angelo Zwirs, Kevin Bogaards, Rick van Schie, Nando kok, Marcel Duijvestijn, Bryan de Brabander, Ricardo van der Zijden, Pawel Rubin, Luke Groenenboom

Prins Group