Voorbeschouwing: laatste thuisduel voor het eerste elftal
vrijdag 17 mei 2019

Morgenmiddag om 14:30 uur wordt er op Sportpark de Strijphorst afgetrapt voor de laatste competitiewedstrijd van het eerste elftal. Of dit ook echt de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen is moet nog blijken, een goed resultaat tegen concurrent Forum Sport geeft wellicht toegang tot de nacompetitie...

Vorige week
Wie vorige week na 16 minuten spelen weer terug in de auto was gestapt vanaf Brielle had nooit kunnen vermoeden dat S.V. Honselersdijk punten zou morsen. Echter werd een comfortabele en snelle voorsprong van 0-3, verkregen door doelpunten van Tom van Veen (2x) en Joey Valstar, in de tweede helft geheel ongedaan gemaakt door de thuisclub. Uiteindelijk kon de bal bij een 3-3 tussenstand aan beide kant nog in het netje vallen, maar bleek de gelijke stand op het scorebord ook de eindstand te zijn. Een bittere nasmaak is hetgeen wat de Honselse formatie mee terug naar het Westland nam, maar gelukkig krijgen de oranjehemden dit weekend de uitgelezen mogelijkheid om zich te revancheren!

Het duel om de 4e plek
Directe concurrent Forum Sport komt morgen op bezoek bij de huidige nummer 4: S.V. Honselersdijk. Samen gaan beide clubs in de laatste 2 competitieduels uitmaken wie er op plek 4 van de ranglijst zal eindigen. De formatie van trainer Piet Boon staat 2 punten voor op Forum Sport en kan dus bij een winstpartij de 4e plek veiligstellen.

Het belang van de 4e plek wordt echter pas volgende week na de laatste competitieronde bepaald. Indien de uitslagen op de algemene ranglijst en in de strijd om de derde periodetitel gunstig uitpakken, kan de 4e plek een vervangende periode schenken aan S.V. Honselersdijk of Forum Sport. Dit betekent dat er voor beide clubs momenteel nog uitzicht is op nacompetitievoetbal voor promotie naar de hoofdklasse.

Het is een ongekende weelde voor promovendus/debutant S.V. Honselersdijk dat het in deze fase van het seizoen nog uitzicht heeft op de nacompetitie in de eerste klasse. We hopen dan ook dat iedereen morgenmiddag langs de lijn staat om de Honselse formatie aan te moedigen in de strijd om plek 4. De aftrap zal om 14:30 uur verricht worden door de Pupil van de Week!

Tot morgen!

Van der Meer verzekeringen