Tweede elftal vloert koploper Katwijk 2
woensdag 17 april 2019

Na vorige week BVCB op een 1-3 nederlaag te hebben getrakteerd kwam nu de koploper van de reserve 1e klasse naar de Strijphorst, Katwijk 2. Dit was de eerste keer in clubhistorie dat het tweede elftal het opneemt tegen voormalig algeheel Nederlands kampioen van de tweede elftallen. Katwijk staat eigenlijk al de gehele competitie boven aan en in de uitwedstrijd kregen de mannen van Frank een lesje in effectiviteit. Des al niet te min kreeg het tweede toen voor rust ook een aantal grote kansen maar deze werden niet verzilverd.

Trainer Frank benadrukte dat de mannen net zo veel energie en strijd in de wedstrijd moesten gooien als tegen BVCB om een goed resultaat te halen. Er was ten opzichte van vorige week een wijziging. Zo nam Nick de plaats in op linksback en de rest van de posities werden ingevuld zoals de wedstrijd ervoor. De wedstrijd werd een open wedstrijd. De Dijk begon met het mes tussen de tanden en zette Katwijk veelvuldig vast. Op de momenten dat dit niet lukte probeerde de mannen de opbouw zo vroeg mogelijk te verstoren. Dit kostte een hoop kracht maar de groep oogde fit en is ook fit. Katwijk had het lastig. Op de momenten dat Katwijk de lange bal ging spelen op de spitsen speelden ze de verdediging van de Dijk in de kaart. Vervolgens werden veel tweede ballen gewonnen door de middenvelders van Honselersdijk en dit tekende misschien ook wel de strijd die werd geleverd. Katwijk kwam wel een aantal keer door via de zijkanten maar tot echte grote kansen kwam het niet. In de 25e minuut een overtreding aan de linkerkant van het veld. De vrije trap werd keurig aangesneden door Nando en de sterk spelende centrale verdediger Bryan verlengde deze bal vakkundig richting de verre hoek. 1-0. Lang kon er niet genoten worden van de voorsprong want Katwijk maakte binnen een minuut gelijk. Na een voorzet vanaf de linker kant kon de spits van de Katwijkers, overigens in buitenspelpositie, de bal achter Lance werken. De scheidsrechter negeerde het vlagsignaal dus de Dijk moest op zoek naar een nieuwe voorsprong. Verder ontbrak het Luke en Nando wat aan geluk om een tweede treffer op het scorebord te zetten.

Daar waar het de eerste helft nog redelijk gelijk opging was het in de tweede helft Honselersdijk dat de boventoon voerde. Met goed voetbal en de nodige vechtlust werd op zoek gegaan naar de tweede treffer. Het middenveld met Marcel, Tim en Brent liep zich het spreekwoordelijke snot voor de ogen om onze gevaarlijke aanvallers van ballen te voorzien. Vooral Nando en Luke waren vandaag lastig van de bal te krijgen daar waar Branco meer de diepte werd ingestuurd. Een aantal kansen van de Dijk werden niet zorgvuldig genoeg uitgespeeld waardoor de score onveranderd bleef. in de 65e minuut een actie van Luke. Hij werd afgestopt en de verdediging van Katwijk moest een corner toestaan. De corner werd getrapt door Nando en Bereikte Ricardo. Laatstgenoemde kon de bal in het uiterste hoekje schieten. 2-1. De mannen van trainer Frank gooiden er nog een schepje bovenop. De verdediging stond als een huis en interim linksback Nick en oudgediende rechtsback Rico gaven hun directe tegenstanders weinig ruimte. De 3-1 hing eerder in de lucht dan de 2-2 van Katwijk. In de 75e minuut wederom een goede aanval van Honselersdijk. Tim lepelde de bal over de verdediging naar Brent die op zijn beurt de bal keurig op het hoofd van Nando legde en Nando zo de 3-1 tegen de touwen kon koppen. Een prima uitgangspositie voor de Dijk en het laatste kwartier probeerde Katwijk nog wat te bewerkstelligen. Verder dan een afstandsschot op de lat in minuut 85 kwam het niet.
Zo werd er voor de tweede wedstrijd op rij een prima pot op de mat gelegd.

Volgende week wordt er thuis gespeeld tegen het tweede elftal van sc Monster.

opstelling: Lance, Rico (geel), Ricardo, Bryan, Nick, Marcel (geel), Brent, Tim, Branco, Nando, Luke

jem-id