Verdiende thuisnederlaag voor tweede elftal
donderdag 14 maart 2019

Afgelopen zaterdag mocht het tweede elftal aantreden tegen Voorschoten ’97 2. Het tweede elftal van de club waar de toekomstige hoofdtrainer, André Lourens, momenteel nog actief is. Een mooi moment dus voor het tweede om te laten zien wat we waard zijn.

De wedstrijd werd gespeeld op veld 2, om het hoofdveld nog een beetje te sparen. Het waaide erg hard en er kwam ook nog wat regen uit de lucht. Honselersdijk startte de wedstrijd stroef. Voorschoten kwam makkelijk aan het voetballen en wist veel duels op het middenveld te winnen. Het duurde even voordat Honselersdijk in zijn eigen spel kwam. Op het moment dat de wedstrijd aardig in evenwicht was rond de twintigste minuut, wist Voorschoten op voorsprong te komen.
Honselersdijk wist voor rust nog niet de rug te rechten na toch een aantal kansjes, bijvoorbeeld voor Tim die kon inschieten na een voorzet bij de tweede paal en een grote kans van Brian werd zeer onterecht afgevlagd door de vlaggenist van Voorschoten.

In de rust werd er niet gewisseld, maar werden er wel wijzigingen aangebracht in de opstelling. Zo verkaste Nando naar de linkerflank en schoof Brent een linie door richting de spitspositie.

Honselersdijk wist nog een kwartier de wedstrijd spannend te houden maar Voorschoten wist de voorsprong te vergroten naar 0-2. Veel werd er niet meer gecreëerd, het tempo ging omlaag en de koppies gingen hangen. Een kwartier voor tijd werd het ook nog 0-3. Een matige pot, waardoor het tweede afzakt naar de 7e plaats in de reserve 1e Klasse.

Komende zaterdag op zoek naar eerherstel uit tegen Valken ’68 om 11:00 uur.

Opstelling: Dahley, Robbin, Bryan, Ricardo (60e Bas), Branco, Marcel, Tim, Brent, Brian (60e Nick), Nando, Mark

Zoomin'