Voorbeschouwing: S.V. Honselersdijk - vv Rijsoord
vrijdag 22 februari 2019

Helaas ging vorige week de Westlandse derby tegen Westlandia met 2-0 verloren. Een geflatteerde uitslag, waar de ploeg van trainer Piet Boon zich deze week voor kan revancheren. Morgen zal S.V. Honselersdijk het in de thuiswedstrijd namelijk opnemen tegen vv Rijsoord. In deze voorbeschouwing blikken we kort terug naar vorige week, waarna we toeleven naar de wedstrijd van morgen.

Vorige week
De Derby van de Glazen Stad begon uitstekend voor het eerste elftal van S.V. Honselersdijk. Westlandia werd onder druk gezet, wat tot kansen voor onder meer Marcel Bruggeling en Nigel Hendriks leidde. Halverwege de eerste helft werd aanvaller Tom van Veen in het strafschopgebied neergehaald, waarna de scheidsrechter van dienst de bal op 11 meter legde. Tom ging zelf achter de bal staan, maar zijn inzet werd helaas gekeerd door de uitstekend keepende doelman van Westlandia. Achteraf gezien een dure misser, aangezien de Naaldwijkse formatie kort voor rust geheel tegen de verhoudingen in met een frommelgoal op 1-0 wisten te komen. Na rust werd de jacht op de gelijkmaker ingezet, maar de oranjehemden kregen 10 minuten voor tijd de deksel op de neus: 2-0 voor Westlandia. In de slotfase drong S.V. Honselersdijk met invallers Lars Ammerlaan en Bryan de Brabander nog aan, maar het mocht niet meer baten. Een teleurstellend resultaat in de Westlandse derby, vooral gezien het veldoverwicht deed S.V. Honselersdijk zichzelf hier tekort.

S.V. Honselersdijk - vv Rijsoord
Morgen staat de thuiswedstrijd tegen vv Rijsoord op het programma. De wedstrijd zou eigenlijk enkele weken gelden al afgewerkt worden, ware het niet dat de sneeuwval roet in het eten gooide. De KNVB heeft dit weekend aangewezen als inhaalweekend, wat inhoudt dat de oranjehemden het morgenmiddag om 14:30 uur op mogen nemen tegen de ploeg uit Ridderkerk.

Eerder dit seizoen troffen de beide ploegen elkaar voor het eerst in de clubgeschiedenis, wat uiteindelijk resulteerde in een 5-1 nederlaag voor S.V. Honselersdijk. Een zeer geflatteerde uitslag, waarin Tom van Veen kort na rust bij een 2-0 achterstand de aansluitingstreffer wist te maken. In de laatste 10 minuten liep Rijsoord uiteindelijk nog uit naar een ruime overwinning.

De ploeg uit Ridderkerk is momenteel met 35 punten uit 16 wedstrijden koploper in de eerste klasse en kan morgen op bezoek bij S.V. Honselersdijk de tweede periodetitel binnenslepen. S.V. Honselersdijk bezet voorafgaand aan het duel de 6e plaats op de ranglijst met 22 punten uit 15 wedstrijden.

Pupil van de Week
Zoals gebruikelijk zal er dit weekend ook een jeugdspeler meelopen met het eerste elftal. Naast de geweldige ervaring in de kleedkamer zal de Pupil van de Week ook om 14:30 de aftrap verrichten. Dit weekend is de eer aan Jack van Vianen. In het nieuwsbericht dat eerder deze week op de website verscheen, is er meer te lezen over Jack. We wensen Jack heel veel plezier toe bij de wedstrijd van het eerste elftal!

We hopen ook morgen weer te kunnen rekenen op de steun van de trouwe thuissupporters. Om 14:30 zal de wedstrijd op Sportpark de Strijphorst in gang worden gefloten door scheidsrechter Van Genderen.

Tot morgen, tot zaterdag!

Van Dijk Brouwer Installatietechniek