Tweede elftal krijgt les in effectiviteit
woensdag 20 februari 2019

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd op het programma tegen het derde elftal van Quick Boys. Door de late aanvangstijd van 14.15 moesten Bryan, Robbin en Lars mee als verse wissels bij het eerste elftal. Dit gecombineerd met wat blessureleed had trainer Frank exact 11 spelers en werden Menno en Mark “geleend” van het derde. Dank hiervoor mannen.

De wedstrijd werd na een korte warming up begonnen. De warming up was zo kort omdat iedereen in de omstreken van Katwijk besloot om precies rond het middaguur richting het strand gegaan. Hierdoor werd de reistijd verlengd tot ongeveer een uur. Tevens moest Frank zijn auto parkeren in Noordwijk daar waar alle parkeerplekken waren ingenomen door bezoekers die kwamen kijken naar het eerste van Quick Boys.

Afijn, de wedstrijd begon vrij rommelig. Quick Boys leek iets meer te beseffen dat dit een wedstrijd was waarin de winnende ploeg aansluiting kreeg bij de top. Honselersdijk verloor veelal de tweede bal en werd via de zijkanten bestookt met aanvallen. Het leek niet scherp genoeg bij de Dijk. Met Rust stonden de mannen dan ook met 3-0 achter. Elke kans ging erin bij de Katwijkers en bij Honselersdijk zat het niet mee. Zo schoot Nando een vrije trap op de paal. Tikte de keeper een bal, eveneens van Nando, uit de kruising en faalden Branco en Mark in de afwerking.

In de rust werd dit ook door Frank gezegd. De stand was 3-0 maar dit had ook 1-3 kunnen zijn. Helaas was dit niet zo en we besloten als team om op de zelfde voet verder te gaan. De tweede helft gooide Quick Boys de boel op slot en het geloof van de mannen was er niet echt meer. Dit verklaarde misschien ook dat de gecreëerde kansen niet zorgvuldig werden benut. Zo kon uiteindelijk Quick Boys in de 90ste minuut de 4-0 nog maken en floot de scheidsrechter snel af.

Ruggen rechten en aanstaande zaterdag thuis tegen Lyra. Een Westlandse derby en die nog niet zijn verloren dit seizoen!

Opstelling: Lance, Bas, Rico, Nick, Rick(65e Mark), Marcel, Brent(70e Menno), Tim, Mark, Nando, Branco

Condubouw