S.V. Honselersdijk stunt tegen hoofdklasser Spijkenisse
woensdag 19 december 2018

S.V. Honselersdijk zorgde voor een gigantische stunt door hoofdklasser Spijkenisse uit het toernooi te wippen. Het won terecht met 3-4 op Spijkenisser bodem. Dit is mooi en precies wat voetbal zo leuk maakt.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd Pawel Rubin door de spelersgroep in het zonnetje gezet. Pawel en zijn vrouw zijn enkele weken geleden ouders geworden van zoontje Xawier. Voor zijn zoontje ontving Pawel namens de spelersgroep een S.V. Honselersdijk shirtje.

De euforie was vanzelfsprekend groot na deze bijzondere stunt tegen Spijkenisse in de tweede ronde van de KNVB-beker. Trainer Piet Boon beseft dat zijn ploeg geschiedenis heeft geschreven door een hoofdklasser uit te schakelen. In de eerste ronde had het nog de grootste moeite om 4e klasser Hazerswoudse Boys van zich af te schudden d.m.v. penalty’s.

Op sportpark Jaap Riedijk in Spijkenisse moest er aangetreden op het bijveld van Spijkenisse aangezien het hoofdveld geen verlichting had. Er waren een paar wijzigingen in het elftal van trainer Piet Boon t.o.v. zaterdag.
Met een aanvallend ingesteld S.V. Honselersdijk zagen de heel wat meegereisde toeschouwers een formidabel spelend Honselersdijk. Het deed weinig onder van Spijkenisse. Het begin was ook voor de Dijkenaars. Was het eerst Luke Groenenboom die in randje buitenspel positie op de paal knalde en even later een sterke actie van Youri Riepe die de paal raakte. In de 20e minuut een super aanval over meerdere schijven die besloten werd met een knal in de kruising door Tom van Veen, 0-1. In de 25e minuut een wonderschoon doelpunt van Brian Valstar nadat hij zijn tegenstander te kijk had gezet en onderkant lat de 0-2 scoorde. Het laatste kwartier deed Spijkenisse wat terug en kwam door mooie doelpunten op 2-2. In de 35e minuut was het Leon de Brabander die ver opdrong en zijn schot strandde in het strafschopgebied. Luke Groenenboom pikte de bal op en scoorde de 2-3. Voor de rust nog een heerlijke actie van Youri Riepe die nu via de keeper de lat raakte.

Gelijk na de rust scoorde Spijkenisse de 3-3. De 2e helft was wat minder daar na 55 minuten een speler van Spijkenisse met 2x geel wegens praten, met rood het veld af ging. Spijkenisse liet zich meer terugvallen en gokte op de counter. Het laatste kwartier zette de Dijkenaars toch nog even druk en dat resulteerde in een penalty omdat Tom van Veen werd vastgehouden. De penalty werd feilloos door Tom zelf benut, 3-4. Met nog een paar minuten te spelen kon de voorsprong vastgehouden worden en was de bekerstunt een feit.

Mede door de mooie resultaten gaat de selectie van Piet Boon met een goed gevoel het winterreces in.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Pawel, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Rik van Schie, Luke Groenenboom (-85 Robin Westeijn), Leon de Brabander, Youri Riepe, Brian Valstar, Angelo Zwirs, Tom van Veen

Verslag door: Jan de Brabander

Zoomin'