3e overwinning in Westlandse derby voor 2e elftal
maandag 3 december 2018

Afgelopen zaterdag stond de 3e Westlandse derby voor sv Honselersdijk 2 op het programma. De tegenstander was dit maal het 2e elftal van sc Monster. Vorig jaar werd er maar 1 punt behaald uit deze 2 wedstrijden.

De eerste 10 minuten van de wedstrijd was voor Monster. Monster zette hoog druk en de Dijk had het lastig om in hun spel te komen. Na wat tactisch overleg onderling, kreeg Honselersdijk meer grip op de wedstrijd en begon het met het creƫren van kansen. Eerst was het Lars die na goed opstomen van Robbin een kans kreeg maar faalde in de afronding. In deze fase van de wedstrijd combineerde de Dijk veelvuldig rond en in de 16 van Monster en lag het aan Honselersdijk zelf dat het de score niet opende. Nando kreeg ook nog een goede mogelijkheid toen de keeper van Monster ver zijn doel uitkwamen maar mistastte. De bal van Nando mistte vaart en kon weggewerkt worden door de Monsterse verdediging. Monster kreeg een kans om de scoren te openen maar Dahley hield zijn doel schoon.

De 2e helft werd het een wedstrijd van hard werken. Het slechte veld droeg niet positief bij aan het spelletje dat de Dijk graag wilde spelen. Ook werd er gespeeld onder supervisie van een andere scheidsrechter. De leidsman van de eerste helft viel geblesseerd uit.

In de 65e minuut speelde Tim zichzelf vrij na een goede crosspass van Robbin. Tim liet een puntgave voorzet los en Brent kon met een volley zijn eerste doelpunt maken voor de selectie. 0-1.

Monster moest nu komen. De Dijk vertrouwde op zijn verdediging. Die zeker de 2e helft stond als een huis. In de counter probeerde Honselersdijk gevaarlijk te worden maar de eindpass was vaak onzorgvuldig.
Monster speelde vaak de lange bal en werd hier niet gevaarlijk uit. Een aantal corners en vrije trappen werden weggewerkt door de Dijkse verdediging en zo floot de scheidsrechter af na 94 minuten spelen.

Uiteindelijk een terechte overwinning door een collectief hardwerkend elftal. De mannen beseffen dat als het voetballend lastig gaat er dan keihard geknokt moet worden en dat legde vandaag misschien wel de grondslag voor deze overwinning.

Volgende week speelt het 2e uit tegen Katwijk 2 dat nog ongeslagen bovenaan staat. Een pittig potje!

Opstelling:
Dahley, Robbin, Rico, Bryan, Rick (65min Rutger), Marcel, Brent, Tim, Nick (80min Bas), Nando, Lars

Zoomin'