S.V. Honselersdijk 2 pakt derde overwinning op rij
woensdag 21 november 2018

Na vorig weekend een onderbreking te hebben gehad in de competitie, stond vandaag de wedstrijd tegen Nootdorp 2 op het programma. Nootdorp werd vorig seizoen nog nipt met 4-3 verslagen na een 0-3 achterstand dus dit beloofde wat.

De wedstrijd was niet van het niveau dat normaliter wel kan worden gehaald. Het golfde gezapig op en neer, sv Honselersdijk speelde te statisch en konden moeilijk de vrije man vinden. Als deze dan werd gevonden was de eindpass vaak onnauwkeurig. Ondanks het mindere spel maakte de Dijk wel de meeste aanspraak op een goal. Zo waren er kansen voor Brian, Lars en Luke. Helaas werden deze niet verzilverd.
En in de voetballerij is er een ongeschreven regel. Als je ze zelf niet maakt doet de tegenstander dat wel. En zo geschiede. Uit de eerste echte kans maakte de spits van Nootdorp 0-1.
Nu moest Honselersdijk wel komen om de gelijkmaker te forceren. Het zag er naar uit dat dit niet in de eerste helft zou gaan gebeuren maar in de 45e minuut een prima interceptie van Brent op het middenveld. Brent stuurde op zijn beurt Brian weg en die maakte beheerst af. 1-1.

In de rust werden de koppen bij elkaar gestoken en voerde trainer Frank wat tactische wijzigingen door. Zo ging Luke spelen vanaf links, Nick vanuit de spits en Lars als nummer 10.

De tweede helft speelde de Dijk wel beter dan in de eerste helft en gingen nadrukkelijk op zoek naar de overwinning. Nootdorp zakte in en probeerde met lange ballen gevaarlijk te worden.
De Dijk creƫerde nog een aantal kansen waar niet zorgvuldig mee werd omgegaan en zo leek de wedstrijd te eindigen in een gelijk spel.
Maar 5 minuten voor tijd een rommelige situatie voor de goal van Nootdorp. de ingevallen Mike kopte de bal terug het doelgebied in en Lars kon het laatste zetje geven. 2-1. Vlak hierna dacht iedereen dat Lars ook de 3-1 maakte, echter werd deze van de lijn gehaald door een verdediger van Nootdorp. Dit gaf Nootdorp wel het sein om alle lange mannen maar voren te sturen en te gaan pompen. Dit leverde een aantal corners en vrije trappen op voor Nootdorp. Lance liet zijn klasse zien door een aantal ballen zeer vakkundig te keren.

Na 8 minuten blessuretijd en een aantal penibele momenten verder floot de scheidsrechter af en konden de mannen van trainer Frank weer juichen.
Het was niet goed, wel 3 punten. Volgende wedstrijd is 1 december tegen Monster 2.

Opstelling: Lance, Rick (70min Bas), Rico, Bryan, Rutger, Marcel, Brian(75min Mike), Brent(65min Tim), Luke, Nick, Lars.

Sosef & v/d Knaap