Honselersdijker Jim Ophorst uitgeroepen tot jongste sterrenchef van Azië
donderdag 15 november 2018

Afgelopen woensdag is een (voormalig) Honselersdijker op zeer bijzondere wijze in de prijzen gevallen. De 29-jarige Jim Ophorst (29) heeft met zijn restaurant PRU in het Trisara Hotel in de Thaise provincie Phuket zijn eerste Michelinster behaald. Daarmee is de van oorsprong Honselersdijker de jongste sterrenchef van Azië geworden.

Het grote nieuws werd gisteren - het is daar zes uur later dan hier - tijdens een persconferentie bekendgemaakt. Zes jaar geleden maakte de zoon van Carla en Koos Ophorst de oversteek naar Thailand. Laatstgenoemde is regelmatig fotograaf bij het eerste elftal en heeft in het verleden nog andere functies binnen de club bekleed.

In het AD Westland stond Jim uitgebreid stil bij het moment suprême: ,,Dit is héél bijzonder om mee te maken. Eerst waren de chefs aan de beurt die al een ster hadden en daarna kregen de nieuwe chefs hun ster. Op het podium heb ik alles in een roes beleefd, ik besef het allemaal nog niet.’’

Namens S.V. Honselersdijk willen we Jim graag van harte feliciteren met deze zeer bijzondere onderscheiding en hopen we dat hij in de toekomst nog mooie mijlpalen mag behalen als sterrenchef.

Van der Meer verzekeringen