Voorbeschouwing: S.V. Honselersdijk op jacht naar winst tegen Die Haghe
vrijdag 12 oktober 2018

Een onverwacht goede start voor S.V. Honselersdijk in de competitie werd vorige week voortgezet met een verrassende 1-2 overwinning bij titelkandidaat Forum Sport. De overwinning betekent dat de Honselersdijkers samen met buurman Westlandia zijn terug te vinden op de eerste plek in de eerste klasse B. Aanstaande zaterdag ontvangt de ploeg van trainer Piet Boon een andere promovendus: Die Haghe. In de voorbeschouwing hieronder blikken we kort terug naar de overwinning van vorige week, maar staan we vooral uitgebreid stil bij de wedstrijd tegen Die Haghe.

Vorige week
In Voorburg was het duel tussen Forum Sport en S.V. Honselersdijk vorige week zaterdag allesbehalve een spektakelstuk, maar er stond wel veel spanning op de wedstrijd. De oranjehemden openden de wedstrijd goed door een vroege goal van Tom van Veen na een snelle uitbraak. Binnen een kwartier werd de stand echter weer gelijkgetrokken door een vrije trap die uit een redelijk onmogelijke hoek alsnog werd binnengewerkt. In de tweede helft leek de wedstrijd op een gelijkspel uit te lopen, ware het niet dat Joey Valstar uit een vrije trap van Tom van Veen de 1-2 binnen wist te lopen. De voorsprong werd niet meer uit handen gegeven, ondanks het stevige aandringen van de Voorburgers. Door de 2e overwinning van het seizoen heeft de oranje formatie na 3 duels 7 punten en staat het aan kop van de ranglijst.

Komende zaterdag
Met Die Haghe als tegenstander treft Honselersdijk zaterdag een ploeg die eveneens nog ongeslagen is. Echter heeft de ploeg van trainer Wim de Jongh wel een duel minder gespeeld, aangezien de wedstrijd tegen SHO voortijdig met een 0-0 stand werd gestaakt door een blessure van de scheidsrechter.

Gezamenlijke opmars
Zowel S.V. Honselersdijk als Die Haghe heeft zich in enkele seizoenen aardig opgewerkt in het Nederlandse amateurvoetbal. Enkele seizoenen terug speelden beide teams nog tegen elkaar voor de promotie van de 3e klasse naar de 2e klasse, waarbij S.V. Honselersdijk de strijd uiteindelijk won en wist te promoveren. Een seizoen later wist Die Haghe alsnog te promoveren, waarna het afgelopen seizoen verrassend als debutant beslag wist te leggen op het kampioenschap in de tweede klasse. S.V. Honselersdijk wist ook te promoveren na enkele zeer overtuigende wedstrijden in de nacompetitie, wat betekent dat beide clubs elkaar dit seizoen ontmoeten in de eerste klasse.

Gelijkwaardige tegenstander
Beide teams hebben in het verleden al een flink aantal pittige duels met elkaar uitgevochten. In alle competities kwamen Die Haghe en S.V. Honselersdijk elkaar al 32 keer tegen. De onderlinge resultaten zijn hierbij exact in evenwicht: beide teams wisten 12 keer de winst naar zich toe te trekken, terwijl de strijd 8 keer resulteerde in een gelijkspel. Op papier doen de clubs dus niets voor elkaar onder, wat een spectaculaire wedstrijd belooft komende zaterdag op Sportpark de Strijphorst.

Arbitraal trio
Komend weekend staat de wedstrijd opnieuw onder leiding van een neutraal arbitraal trio, aangesteld door de KNVB. De scheidsrechter van dienst is Bas Persoon, die eerder deze week liet weten dat de wedstrijd van zaterdag zijn laatste wedstrijd als scheidsrechter voor de KNVB zal zijn. Bas wil zich gaan richten op zijn carrière als assistent-scheidsrechter. Opvallend detail is dat Bas Persoon zijn debuut als scheidsrechter bij de senioren maakte bij de wedstrijd tussen S.V. Honselersdijk en Die Haghe.

Balsponsor
De sponsor van de wedstrijdbal is bij de thuiswedstrijd tegen Die Haghe het bedrijf Van Renesse Supplies. Later vandaag zullen we nog uitgebreid stilstaan bij de balsponsor van deze week!

Pupil van de Week
Komende zaterdag zal de aftrap zoals altijd genomen worden door de Pupil van de Week. Ditmaal is de eer aan Quinten van der Parre. We wensen Quinten veel plezier en hopen dat hij zaterdag voor het eerste doelpunt zal zorgen. Ben je benieuwd in welk elftal Quinten speelt en wie zijn favoriete speler bij S.V. Honselersdijk is? Dat lees je in dit item over de Pupil van de Week!

Haaglanden Voetbal
Zoals elke week blikt ook Haaglanden Voetbal vooruit op het aanstaande voetbalweekend. Ditmaal staan ze ook uitgebreid stil bij de wedstrijd tussen S.V. Honselersdijk - Die Haghe in een mooie voorbeschouwing. Bekijk de voorbeschouwing hier!

Er zal zaterdag om 14:30 afgetrapt worden voor de wedstrijd tegen Die Haghe op Sportpark de Strijphorst. Uiteraard hopen we opnieuw te kunnen rekenen op de trouwe steun van alle Honselersdijkse supporters. Tot zaterdag!

Van Dijk Brouwer Installatietechniek