S.V. Honselersdijk spaart Velo en bekert verder
zondag 16 september 2018

Drie wedstrijden winst in de beker voor S.V. Honselersdijk! De laatste wedstrijd in de beker reeks werd een eenvoudige overwinning op Velo met 3-7. De dubbele cijfers zaten er zeker in gezien het aantal kansen na de rust.

S.V. Honselersdijk startte goed met aanvallend voetbal tegen Velo. De aanvallende druk resulteerde binnen vijf minuten al in drie hoekschoppen op rij. Het eerste doelpunt lag in de 7e minuut al in het net door een attente Tom (foto 4), die doorliep op een door de keeper losgelaten schot van Nando. De Dijkse supporters gingen er goed voor zitten, echter S.V. Honselersdijk liet het na de 0-1 al snel wat lopen. Daardoor kwam Velo terug in de wedstrijd, kreeg wat kansen en kwam in de 33e minuut op 1-1 uit een corner (foto 10). Waar was de speler bij de paal? Dit was voor S.V. Honselersdijk kennelijk het moment om weer gas te geven; binnen 12 minuten stond het 1-4.
De 1-2 van Angelo kwam uit een afgemeten voorzet van Nando (foto 11), nadat Leon de bal op het middenveld had veroverd. De 1-3 van Tom met een actie door het midden, inclusief het omspelen van de keeper (foto 12) en de 1-4 een kopbal van Youri. Deze werd nog wel half gekeerd door de keeper en hobbelde vervolgens over de doellijn in het net (foto 13).

Na de rust als vanzelfsprekend een aandringend Velo met al in de 46e minuut de 2-4 uit een vrije schop. En ook hier; waar was de speler bij de paal? Vervolgens regende in een zonnig Wateringen het kansen voor S.V. Honselersdijk, dat de score beperkte tot zeven. De 2-5 van Angelo was een fraaie aanval met een afgemeten bal van Youri op Tom en een afgemeten bal van Tom op Angelo (foto 19). Velo deed nog een keer van zich spreken met wederom een bal in de hoek; in de 81e minuut werd het 3-5. De 3-6 kwam van Nick v.d. Kraan, de A-junior maakte zijn eerste doelpunt voor het eerste elftal op het veld waar vader Peet jaren speelde (foto 20). Het slotakkoord was voor Tom met een prachtige pegel in de bovenhoek (waarvan een vergelijkbare actie is te zien op foto 17).

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Rick van Schie, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Branco Kok (72- Pawel Rubin), Leon de Brabander, Youri Riepe (81- Tim van der Meer), Joey Valstar, Tom van Veen, Nando Kok (81- Nick v.d. Kraan), Angelo Zwirs

Prins Group