Vrijwilliger van de Maand: Dick Hendriks
vrijdag 31 augustus 2018

Een vereniging kan niet bestaan zonder vrijwilligers, dit geldt uiteraard ook voor onze mooie vereniging. Omdat we bij S.V. Honselersdijk meer dan trots zijn op al onze vrijwilligers, benoemen we in 2018 elke maand iemand tot Vrijwilliger van de Maand. De verkozen vrijwilliger wordt in het zonnetje gezet en ontvangt daarnaast ook een sportief cadeau namens de club.

Vorige maand werd het trainersduo Nick van der Kraan en Brent Gardien uitgeroepen tot Vrijwilligers van de Maand voor de jarenlange inzet die zij op hun jonge leeftijd hebben getoond door diverse jeugdteams te trainen. Deze maand wordt het stokje doorgegeven aan Dick Hendriks. Dick (42) is al jarenlang terug te vinden op onze vereniging en heeft diverse werkzaamheden uitgevoerd voor de club. Zoals gebruikelijk hebben we wat vragen gesteld aan de Vrijwilliger van de Maand, hieronder is in een interview te lezen hoe Dick vertelt over zijn vrijwilligerstaken bij S.V. Honselersdijk.

Welke werkzaamheden verricht je als vrijwilliger bij S.V. Honselersdijk?
"Momenteel ben ik, sinds afgelopen seizoen, leider van het tweede elftal van de senioren. Hiervoor heb ik zo'n 11 jaar keukendiensten gedraaid en sprong ik waar nodig bij tijdens een (buiten)bardienst."

Wat vindt je leuk aan je vrijwilligerstaken die je uitvoert voor de club?
"De keukendienst die ik jarenlang heb gedraaid hield in dat ik eens in de 4 weken een zaterdag in de keuken te vinden was. Dit doe je dan met een vast clubje mensen, wat het heel gezellig maakt. Ik vond het ook nooit een straf om bij te springen achter de (buiten)bar. Je ziet op zulke momenten namelijk iedereen voorbij komen en kan met iedereen een praatje maken.
Het leuke aan het leiderschap bij het tweede elftal is dat we een gezellige groep jongens hebben in de selectie, waarmee ik naar mijn mening een goede aansluiting heb. Dat maakt het allemaal leuk om te doen en uiteraard is het jaarlijkse trainingskamp ook een mooie kers op de taart."

Op welke manier ben je betrokken geraakt bij het vrijwilligerswerk?
"Toen allebei mijn zonen op voetbal gingen, zo'n 15 jaar geleden, kwam ik voor het eerst op de vereniging. Na een paar jaar kreeg ik hoogte van het tekort aan mensen achter de bar en in de keuken. Het leek me goed om wat voor de vereniging terug te doen, zodoende ben ik er een beetje in gerold."

Heb je zelf vroeger gevoetbald?
"Ik heb vanaf mijn 20e zo'n 5 jaar in een vriendenelftal bij Westlandia gespeeld, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Als je op die leeftijd pas begint met voetballen, wordt het natuurlijk nooit wat...
Wel heb ik vroeger jarenlang gebokst, waar ik rond m'n 18e mee ben gestopt. Inmiddels heb ik dit sinds 2 jaar weer opgepakt, wat me tot nu toe goed bevalt. Daarnaast doe ik ook graag aan wielrennen, zo'n 2 keer per week ben ik op de fiets terug te vinden. Een leuk hoogtepunt hierbij is dat we elk jaar de Ronde van Vlaanderen rijden met een grote groep, dat is een slijtageslag van 140 kilometer met als afsluiting een groot feest."

Wat zijn je hoogtepunten tot nu toe bij S.V. Honselersdijk?
"De promotie van afgelopen seizoen naar de eerste klasse was natuurlijk een mooi hoogtepunt om mee te maken met de selectie. Daarnaast haalden we ook nog de nacompetitie met het tweede elftal, wat een geslaagd seizoen betekende. Tot nu toe ken ik alleen maar goede jaren als leider zijnde, aangezien ik 2 seizoenen terug bij de promotie van het tweede elftal de laatste wedstrijden ook al als leider aanwezig was."

Hierbij willen we Dick Hendriks bedanken voor zijn jarenlange inzet voor de club en we wensen Dick nog heel veel succes en plezier toe leider van het tweede elftal! Als cadeau heeft Dick een Dfit Activity Tracker ontvangen, waarmee onder meer alle dagelijkse activiteiten en je hartslag gemeten kunnen worden.

Volgende maand zetten we opnieuw een van onze dierbare vrijwilligers in het zonnetje!

Van der Meer verzekeringen