S.V. Honselersdijk 3 kroont zich tot eerste Honselse winnaar Coppa il Terzo Tempo
zondag 1 juli 2018

Zaterdag 23 juni werd op Sportpark De Strijphorst het jaarlijkse Coppa il Terzo Tempo toernooi afgewerkt. Een kwalitatief zeer sterk deelnemersveld was naar Honselersdijk getrokken om te strijden om de felbegeerde 'beker van de derde helft'. Onder meer titelverdediger Verburch 4, het sterke VELO 31 en S.V. Honselersdijk 3 namen deel aan het toernooi waaraan voornamelijk Westlandse vriendenteams het seizoen afsluiten tijdens een gezellig toernooi.

Voorafgaand aan het toernooi had de loting bepaald in welke poule ieder team zijn kunsten mocht vertonen. Poule A bestond uit vier teams: Naaldwijk 3, S.V. Honselersdijk 6 (zeuven min één), FC 's Gravenzande 16 en S.V. Honselersdijk 10. Op het eerste gezicht leken er in deze poule mogelijkheden te liggen op Honsels succes. Niets bleek echter minder waar en het was uiteindelijk het verrassende FC 's Gravenzande 16 (7e klasse) dat ongeslagen de poulefase wist te overleven. S.V. Honselersdijk6 werd op gepaste afstand tweede met slechts 8 punten (tegenover 12 punten voor nummer één FC 's Gravenzande 16).

In poule B waren de ogen vooral gericht op oud-winnaar VELO 31 en titelverdediger Verburch 4. De overige teams die in deze poule uitkwamen waren thuisploeg S.V. Honselersdijk 9 en deelnemer van het eerste uur FC 's Gravenzande 13. Titelverdediger Verburch 4 kon de verwachtingen - ondanks een sterke selectie - niet waarmaken en wist na de groepsfase al dat de titel van vorig jaar niet zou worden verdedigt. VELO 31 voetbalde zich op indrukwekkende wijze richting de kruisfinales en eindigde op de eerste plaats in deze poule.

Bijzonder spannend werd het in poule C, waar De Club van Honsel, S.V. Honselersdijk 7, vv Quintus 3, vv Verburch 6 en rkvv Westlandia 10 onderling mochten uitvechten wie een plekje ind e kruisfinales mocht bemachtigen. Uiteindelijk eindigden beide thuisteams - De Club van Honsel en S.V. Honselersdijk 7 - op een gedeelde eerste plaats, waardoor penalty's moesten gaan uitwijzen wie het in de volgende ronde mocht gaan opnemen tegen de winnaar van poule D. Uiteindelijk bleek De Club van Honsel te beschikken over de beste strafschopnemers en dus ging het team van onze sponsor - net als vorig jaar - door naar de halve finales.

Wie het tegen De Club van Honsel zou gaan opnemen in de halve finale werd uitgevochten in poule D. In deze poule waren S.V. Honselersdijk 3, DSV Concordia 2, vv Lyra 7, rkvv Westlandia 11 en FC 's Gravenzande 15 aan elkaar gekoppeld. De groepswinst ging uiteindelijk naar het derde elftal van S.V. Honselersdijk, waardoor we een geheel Honselse halve finale zouden krijgen.

In de halve finales zou het dus gaan tussen het verrassende FC 's Gravenzande 16 - VELO 31 en de thuisteams De Club van Honsel - S.V. Honselersdijk 3. In beide duels wist de reguliere speeltijd van 20 minuten geen winnaar aan te wijzen, waardoor er op beide velden een starfschoppenserie zou volgen. Het was ongekend spannend en uiteindelijk bleken VELO 31 en S.V. Honselersdijk 3 de beste strafschopnemers, waardoor twee ijzersterke teams elkaar in de finale zouden treffen.

In een aantrekkelijke finale zou er uiteindelijk twee keer worden gescoord. Allereerst was er een werkelijk fantastische goal van de Wateringers van VELO 31, waarbij keeper Jeroen Hofland kansloos werd gelaten bij een schitterend afstandsschot. S.V. Honselersdijk 3 wist echter op memorabele wijze nog gelijk te maken. Na een fantastisch balletje, wist Lars Ammerlaan op prachtige wijze af te ronden: 1-1. Er waren voor beide ploegen kansen op de eindoverwinning, maar ook in deze wedstrijd moesten strafschoppen de beslissing brengen. Beide ploegen wisten de nodige penalty's te missen, maar uiteindelijk bleek een misser in de knock-out fase VELO 31 fataal. Hierdoor kon S.V. Honselersdijk 3 vieren dat zij zich wisten te kronen tot de eerste Honselse winnaar van de Coppa il Terzo Tempo.

Na de finale was het traditiegetrouw tijd voor 'het derde helft spel'. Dit jaar moesten de teams drie oefeningen in estafettevorm uitvoeren: buikschuiven, bier atten en vijf maal hooghouden. Het spel trok veel bekijks en dit leverde schitterende momenten op. Uiteindelijk bleek Naaldwijk 3 het sterkste in deze derde helft, waardoor zij aan de haal gingen met de fameuze 'Capitano del Terzo Tempo'-aanvoerdersband. Onder muzikale begeleiding van DJ D3nz en vervolgens zanger John Dame bleef het nog lang gezellig op het terras van S.V. Honselersdijk, waar ook de leden van sponsor De Club van Honsel zich bij de menigte voegde.

Graag willen wij via deze weg iedereen bedanken die zich hebben ingezet om deze dag tot een succes te maken: alle deelnemers, toeschouwers, arbiters en barvrijwilligers ontzettend bedankt voor het mede mogelijk maken van een gezellige dag. Uiteraard had dit alles niet mogelijk geweest zonder de hulp van het bestuur van S.V. Honselersdijk en onze sponsor: De Club van Honsel. Onwijs bedankt dat wij ieder jaar de mogelijkheid krijgen om dit toernooi te organiseren! Wij kijken alweer uit naar volgend jaar en hopen uiteraard dat iedereen daar volgend jaar weer bij zal zijn. Tot volgend jaar!

Condubouw