Donderdag 21 juni: Afscheidswedstrijd van Tom Lobert
woensdag 20 juni 2018

Komende donderdag vindt de afscheidswedstrijd van Tom Lobert (33) plaats. De zowel binnen als buiten de club zeer bekende verdediger neemt na 15 seizoenen afscheid van het selectievoetbal bij de senioren. In een wedstrijd tussen de huidige selectie en oud-teamgenoten van Tom wordt er afscheid genomen van een vertrouwd gezicht binnen de selectie van S.V. Honselersdijk.

In het seizoen 2003/2004 maakte Tom zijn debuut in het eerste elftal van S.V. Honselersdijk onder trainer Roy Wasmus. De thuiswedstrijd tegen BMT eindigde helaas in een 1-2 nederlaag, maar gelukkig werd dat seizoen nog met een 6e plaats afgesloten in de 2e klasse.

Ruim 14 seizoenen en vele hoogtepunten later maakte Tom Lobert enkele maanden terug de beslissing om na dit seizoen te stoppen als selectiespeler. De verdediger heeft besloten om vanaf volgend seizoen samen met zijn tweelingbroer Niels in het derde elftal van S.V. Honselersdijk te gaan voetballen.

Het nemen van de beslissing om te gaan stoppen betekent dat er een einde aan een tijdperk komt waarin Tom maar liefst 370 wedstrijden (!!) in het eerste elftal heeft gevoetbald. Absolute hoogtepunten hierbij waren de promotie naar de 3e klasse in 2010 en de promotie naar de 2e klasse in 2016. Eerder dit seizoen heeft Tom, zo bleek achteraf, zijn laatste wedstrijd in het eerste elftal winnend afgesloten tegen Verburch (4-1).

We willen namens de club Tom hartelijk bedanken voor zijn jarenlange inzet in de selectie en wensen hem uiteraard veel succes en plezier toe in het derde elftal van onze vereniging. De afscheidswedstrijd zien we als een mooi moment om Tom extra in het zonnetje te zetten!

Het programma van de afscheidswedstrijd ziet er als volgt uit:
19:15 uur: Betreden van het veld
19:30 uur: Aanvang wedstrijd (2x20 minuten)
20:30 uur: Officiƫle afscheidsmoment

Uiteraard is iedereen donderdag van harte welkom op Sportpark de Strijphorst om de afscheidswedstrijd van Tom Lobert bij te wonen!

jem-id