Zaterdag 23 juni: Coppa il Terzo Tempo
dinsdag 19 juni 2018

De rookdampen van afgelopen zaterdag zijn nog niet weggetrokken of het volgende evenement staat alweer op het programma op Sportpark De Strijphorst. Na een fantastisch promotiefeest met onder meer een optreden van Gerard Joling op het hoofdveld, zal komende zaterdag weer het jaarlijkse Coppa il Terzo Tempo-toernooi worden afgewerkt. Vriendenteams van verschillende verenigingen uit de regio zullen met elkaar de strijd aangaan om de felbegeerde ‘beker van de derde helft’.

Inmiddels heeft het toernooi al een aardige naam opgebouwd en men staat aan de vooravond van de zesde editie. De winnaar van de vorige editie – Verburch 4 – zal wederom naar Sportpark de Strijphorst afreizen om haar titel te verdedigen. De mannen uit Poeldijk staan echter voor een lastige opgave, want het deelnemersveld loopt over van de kwaliteiten. Zo zal Verburch 4 in de groepsfase al stuitten op oud-winnaar en titelfavoriet VELO 31. De Wateringers zijn echter lang niet het enige team dat aansprak mag maken op de eindoverwinning. Ook elftallen als V.V. Naaldwijk 3 (tweede in de 4e klasse), S.V. Honselersdijk 3 (4e in de 3e klasse) en DSV Concordia 2 (8e in de 4e klasse) zullen acte de presence geven tijdens de editie van 2018.

Ook deelnemers als VV Quintus 3 (een sterke 5e klasser) of het altijd frivole De Club van Honsel (een gelegenheidselftal van de sponsor van het toernooi) mogen niet worden uitgevlakt voor een verrassing. Daarnaast vinden we tussen de deelnemers twee thuisploegen die gewend zijn om mee te doen om de prijzen: S.V. Honselersdijk 6 (zeuven min één) en S.V. Honselersdijk 7. Beide elftallen kunnen bij een goede dag wellicht een gooi doen naar de titel. Omstreeks 12:00 uur zal er voor het eerst worden afgetrapt op Sportpark De Strijphorst. Dan zal ook snel duidelijk worden welke teams er kans zullen maken op de eindoverwinning. De finale van het toernooi staat gepland om 16:40 uur.

Uiteraard is het veroveren van de titel een leuke bijkomstigheid, maar na het voetbalgedeelte zal het belangrijkste onderdeel van dit toernooi op het programma staan: de derde helft. Dit is uiteraard de helft waar het hele spelletje voetbal op is gebaseerd. Vanaf 15:00 uur zal DJ D3nz het officiële startschot geven voor de derde helft, middels het vertonen van zijn draaitalenten. Onder het genot van een hapje, drankje en de muziek kunnen de uitgespeelde elftallen onder meer de finale aanschouwen die zal worden afgewerkt op het hoofdveld. Na deze finale zal het traditionele ‘derde helft spel’ op het programma staan, waar met name de lager acterende elftallen altijd hoge ogen gooien. Onder meer S.V. Honselersdijk 10 gooit altijd hoge ogen bij dit onderdeel en ook dit jaar mogen wij deze mannen zeker niet uitvlakken.

We willen bij deze iedereen uitnodigen om dit gezellige toernooi te komen aanschouwen. Vanaf 12:00 uur kan er genoten worden van de voetballende hoogte- en dieptepunten van alle deelnemende elftallen. Naar verwachting zal het – zoals ieder jaar – na het toernooi nog lange tijd gezellig blijven op het sportpark. Tot zaterdag!

jem-id