Koninklijke onderscheiding voor Cor Bouwman
donderdag 26 april 2018

Vandaag is Cor Bouwman, o.a. voor zijn verdiensten als vrijwilliger bij de Sport Vereniging Honselersdijk, benoemd tot Lid in de orde van Oranje-Nassau.

Het duurde even voordat we Cor konden bewegen tot het bestuurslidmaatschap van de Sport Vereniging Honselersdijk. Zijn talenten en inzet konden wij goed gebruiken. Dat bleek ook zo te zijn toen na vele gesprekken Cor 'eindelijk' in 1995 toezegde. Hij was daarvoor al gestart met het bijdragen aan het realiseren van de tribune.

In de jaren 1995-2010 was Cor lid van het bestuur van de Sport Vereniging Honselersdijk. De Sport Vereniging maakte in die tijd een transformatie door met vele vernieuwingen, waar Cor een significante bijdrage aan heeft geleverd. Zijn lijfspreuk 'marktwerking' kwam goed van pas in zijn functie bestuurslid Sporthal en Nevenruimten.

Specifiek voor Cor zijn te noemen de bijdragen aan:
- Het realiseren van de tribune in 1996.
- De jaarlijkse verhuur van de Sporthal en Nevenruimten, het overleg en de contacten met de huurders (diverse sportverenigingen).
- Bijdragen aan de gemeentelijke harmonisatie van de sporthal tarieven en lid van het Platform Westlandse Sporthallen.

Tot slot is Cor vanaf 2010 lid van het bestuur van de stichting de Drie Essen en lid van de bouwcommissie voor het vernieuwen van de kleedkamers.

Het bestuur feliciteert Cor van harte met de verdiende Koninklijke onderscheiding.

Sosef & v/d Knaap