Nipte nederlaag S.V. Honselersdijk zaal
woensdag 14 maart 2018

S.V. Honselersdijk wist de zege van vorige week op Leekster Eagles tegen Salaam geen vervolg te geven. In een wedstrijd welke 2 kanten op had kunnen gaan trok de Rotterdamse ploeg met 3-4 aan het langste eind.

De wedstrijd begon spectaculair en veelbelovend. Na 4 min. hadden beide ploegen al 2 maal gescoord. Salaam kwam op voorsprong waarna Anouar Attal Haoui en Né-Shawn Morris s.v. Honselersdijk op een 2-1 voorsprong brachten. Een gemakkelijk gegeven strafschop tegen keeper Alami Attal Haoui zorgde voor de 2-2. Na de 2-3 achterstand dacht Othman El Hammouchi op slag van rust de 3-3 te scoren. De bal die beide palen toucheerde was volgens het arbitrale duo niet de doellijn gepasseerd. De 3-3 kwam er 9 min. voor tijd wel toen Kenan Koseoglu na een goede actie Mo Laari op de rand van het strafschopgebied wist te bereiken. Laari schoof de bal netjes binnen. De wedstrijd kon 2 kanten op gaan en 4 min. voor tijd wist Salaam uit de kluts de 3-4 te scoren. De thuisploeg slaagde er niet meer in om in de resterende minuten de toch wel verdiende gelijkmaker te scoren. Tijdens een van de laatste aanvallen raakte Othman El Hammouchi nog zwaar geblesseerd toen hij door een te hoog geheven Rotterdams been op zijn borst geraakt werd. Dit ontging helaas het arbitrale trio. El Hammouchi zal dan ook de komende wedstrijden ontbreken.

Coach Naim el Yousfi was teleurgesteld want wanneer de Dijkse ploeg punten had overgehouden aan de wedstrijd had het Salaam onder zich gehouden. Nu kwam de Rotterdamse ploeg in punten gelijk met het andere oranje. Belangrijk is nu om volgende week op bezoek bij AC Kingdom in Amsterdam de volle winst binnen te halen. Daarna wachten er op 23 en 30 maart thuiswedstrijden tegen Urk en het Knooppunt.

Monsterscore Dames 1 op bezoek bij Mvv’27
De dames van S.V. Honselersdijk werken keihard aan het doelsaldo de laatste wedstrijden. Na de 0-16 zege vorige week bij Mvv’27 werd er deze week met 1-12 gewonnen bij DSVP. Halverwege stond er al een 1-8 tussenstand op het scorebord. Met nog 6 wedstrijden voor de boeg hebben de dames van S.V. Honselersdijk 3 verliespunten minder dan concurrent Barendrecht en een aanzienlijk beter doelsaldo. Op Inge Versteeg stond wederom geen maat: Zij nam 8 treffers voor haar rekening. Dione van Loenen en Tamara Kuiper scoorden beiden 2 maal.

Verslag: Peter Botman,
Foto: Martin van Oostveen